Ga naar inhoud

Wat doe je met teveel ideeën?

Geplaatst:

Edward

Je herkent het dilemma vast. Je drijft een bepaalde onderneming en die vergt al de volle aandacht. Ondertussen heb je een geniale inval voor een ander businessidee, stuit je bij toeval op een gat in de markt of een goede aanvulling daarop. Dat idee wil je verder ontwikkelen en zelfs realiseren, maar de tijd en kennis ontbreken je daarvoor. Kortom, wat doet een ondernemer met teveel ideeën?

In Nederland kun je een business-concept helaas niet beschermen, zodat je het idee even rustig in de wacht kunt zetten (alhoewel dat in het IE-recht ook maar betrekkelijk is). Heeft iemand hier ooit over nagedacht, bijvoorbeeld door een alternatieve voorziening te bieden? Zijn er partijen in de markt die in een veilige omgeving kunnen helpen bij het realiseren van die ideeën, zodat je ten dele van het intellectuele eigendom profiteert. Met realiseren bedoel ik participeren in het idee, zorgdragen voor ondersteuning, personeel, marketing, etc.. (of breng ik nu iemand op ideeën? ;D )?

Je kan uiteraard wel een Joint Venture oprichten en op die manier de tijdsinvestering drukken, maar als je daarnaast nog meer ideeën hebt dan is het genot van een dergelijke constructie ook maar betrekkelijk. Wie heeft de oplossing voor dit dilemma?

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Featured Replies

Geplaatst:

djluc

Op persoonlijke titel: Wat mij betreft mag je dat hier doen op HL. Wellicht pakt iemand het op. Je idee verkopen o.i.d. mag uiteraard niet op het forum. Als je een idee beschikbaar wilt stellen aan mede-forumleden wordt dat alleen maar op prijs gesteld verwacht ik.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Geplaatst:

ExTax!

Is er niet ergens een forum waar je ideeën kunt neergooien die je zelf waarschijnlijk toch niet kunt gaan uitvoeren zodat wellicht iemand anders er mee aan de slag kan?

Dit is uiteraard heel erg onzelfzuchtig...

Geplaatst:

robl

Teveel ideeen en niet weeten wat je ermee moet doen www.greatidea.nl.

Niet geschoten is altijd mis!

SPAM is niet toegestaan op Higherlevel. Vriendelijk verzoek dit niet meer te doen, we zijn je link al vaker tegen gekomen!

Geplaatst:

Merkava

Zo lekker aan het spammen met je greatidea !

Gaat het zo slecht met jullie dat je linkspam van fora nodig hebt ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.