• 0

2e bedrijf op zelfde Pin rekening

Hallo,

 

Dit wordt mijn eerste berichtje hier op dit forum. Ik zal mijzelf even voorstellen, mijn naam is Marc uit Amsterdam.

 

Ik run al 6 jaar lang samen met mijn compagnon een audio/video bedrijf in Heerhugowaard wat erg goed gaat (vanaf nu bedrijf A). Ongeveer 2 jaar geleden hebben we besloten (ten behoeve van de debiteuren) een PIN apparaat aan te schaffen via een lease regeling van de Rabobank. Deze werd geschakeld aan een nieuwe rekening van de Rabobank (voor het gemak rekening A).

 

Nu ongeveer een jaar geleden hebben we een nieuw bedrijf geopend (in hetzelfde pand), dit is een webshop. Toen we steeds vaker de vraag kregen of klanten ook af konden halen hebben we besloten dit toe te staan. Deze klanten konden vervolgens kas en via pin betalen. (nieuwe bedrijf is bedrijf B).

 

Nu hebben we maar 1 pin apparaat voor beide bedrijven. Het nadeel hiervan is dat het allemaal naar dezelfde rekening gaat. Zoals jullie zullen begrijpen is dit voor ons erg onoverzichtelijk. Wat ik me afvroeg; herkennen jullie dit probleem? En wat kun je er het beste tegen doen?

 

In afwachting van uw reactie.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

In principe moeten je bonnen van de webshop per pin betaald overgemaakt worden en dan klopt het weer. Dan heeft zaak A een klein voordeel in cash maar dat is wellicht niet heel erg van belang.

 

Je bank krijg je anders toch niet sluitend in je administratie. Dus daar zie je fouten vanzelf lijkt mij.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Dus je bedoelt letterlijk van Rekening A naar B overmaken het bedrag van de PIN-betaling? Gezien het vele aantal pin-betalingen (ook in de toekomst) wordt het dan alweer bijna goedkoper een tweede PIN-terminal te nemen bijna.

 

Eigenlijk zou ik een PIN-machine moeten hebben waar ik van tevoren kan kiezen op welke rekening ik wil pinnen (A of B).

 

Bestaat zoiets?

Link naar reactie
  • 0

Wat heb je in de tussenliggende tijd gedaan om het probleem op te lossen? ik neem niet aan dat je bijna 5 maanden hebt zitten wachten of hier nog een antwoord kwam?

 

Als we weten wat je gedaan hebt is het voor ons makkelijker om mee te denken in nog niet uitgezochte opties.

Link naar reactie
  • 0
Nu ongeveer een jaar geleden hebben we een nieuw bedrijf geopend (in hetzelfde pand), dit is een webshop. Toen we steeds vaker de vraag kregen of klanten ook af konden halen hebben we besloten dit toe te staan. Deze klanten konden vervolgens kas en via pin betalen.

 

Kas- en pinbetaling zijn volgens mij geen betalingsmogelijkheden voor een 'webshop'. Misschien kun je iets aanvangen met klanten vooraf laten betalen met iDeal, of met het versturen van betaallinks. Denk hierbij aan Mollie of Paypal of digitaal factureren. Stimuleer klanten deze betaalmethoden bij het afhalen te gebruiken om direct betaald te krijgen.

 

Nu hebben we maar 1 pin apparaat voor beide bedrijven. Het nadeel hiervan is dat het allemaal naar dezelfde rekening gaat. Zoals jullie zullen begrijpen is dit voor ons erg onoverzichtelijk. Wat ik me afvroeg; herkennen jullie dit probleem? En wat kun je er het beste tegen doen?

 

Tweede rekening met tweede pinautomaat aanschaffen of huren. Andere oplossingsrichting is het filteren van je artikelen/artikelnummers of bonnummers in de boekhouding. Maak kenmerken per bedrijf.

 

Is voor klanten duidelijk bij welke onderneming zij producten of diensten afnemen? Spreken we hier over twee BV's? Met verschillende algemene voorwaarden voor winkelverkoop en internetverkoop? Juist de juridische aspecten van de operationele verwevenheid van naar ik vooralsnog aanneem twee aparte ondernemingen zouden mijn oplettendheid vragen.

 

Hoe betalen jullie nu retourzendingen of ruilingen terug?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.