Een vriend, genaamd B, van mij heeft een constructie bedacht voor een B.V. Ik zal de huidige situatie schetsen:
Hij heeft een BV, genaamd X opgericht en heeft 100% aandelen in bezit (18.000 euro).
Gegeven moment doet hij na goedkeuring van AVA een uitgifte van nieuwe aandelen van totaal waarde weer 18.000 euro en verkoopt dit aan meneer Y, dus totale aandelenkapitaal 36.000 euro. Vriend B en Meneer Y hebben nu beiden 50% van aandelen in bezit.
Na twee maanden en na goedkeuring AVA gaat vriend B zijn aandelen intrekken en bedrijf X betaald 18.000 terug aan vriend B. Dus meneer Y wordt dan met 18.000 euro 100% eigenaar van bedrijf X.
Mag dit? Heeft dit fiscaal gevolgen etc? Wie kan mij hiermee helpen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jaffang
jaffang
Ik heb een vraag:
Een vriend, genaamd B, van mij heeft een constructie bedacht voor een B.V. Ik zal de huidige situatie schetsen:
Hij heeft een BV, genaamd X opgericht en heeft 100% aandelen in bezit (18.000 euro).
Gegeven moment doet hij na goedkeuring van AVA een uitgifte van nieuwe aandelen van totaal waarde weer 18.000 euro en verkoopt dit aan meneer Y, dus totale aandelenkapitaal 36.000 euro. Vriend B en Meneer Y hebben nu beiden 50% van aandelen in bezit.
Na twee maanden en na goedkeuring AVA gaat vriend B zijn aandelen intrekken en bedrijf X betaald 18.000 terug aan vriend B. Dus meneer Y wordt dan met 18.000 euro 100% eigenaar van bedrijf X.
Mag dit? Heeft dit fiscaal gevolgen etc? Wie kan mij hiermee helpen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29228-bv-constructie-intrekken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag