• 0

Electronisch passlot aan moeten schaffen

Hallo mensen van Higherlevel,

Voel me altijd een klein beetje schuldig om meteen iets te vragen, zonder wat terug te hebben geven.

Misschien mag ik me beter voelen als ik aangeef dat ik al geruime tijd heb besteed aan dit zeer interessante forum?

En het heb aanbevolen bij vrienden en kennissen? :) ;)

Goed, over tot mijn eerste vraag:

Mijn huurcontract is net afgelopen. Heb een jaar lang op het Damrak gezeten in Amsterdam.

Nu heb ik aan het begin een 2 maanden borg betaald en daarnaast E 350,- voor een electronisch passlot welke al in de unit zat.

Er is mij toen mondeling verteld dat de borg én het passlot na het huurcontract weer terug wordt betaald.

In het huurcontract staat alleen iets over de borg, maar niks over het passlot. Hier heb ik overigens wel een factuur van.

Misschien voel je hem al aankomen...

Momenteel wordt er door een andere verhuurder - in de tussentijd tussentijd is er een ander bedrijf de verhuurder geworden - moeilijk gedaan over het passlot.

Nu vraag ik me af ik hier nog bepaalde rechten heb? en wat die eventueel zijn.

Is er iemand met ervaring in dit soort zaken?

Alvast bedankt voor de aandacht!

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Zoals ik het lees, heb je een factuur gehad voor een passlot welke al in de unit zat.

Van wie is de factuur afkomstig, is het de leverancier van het passlot of is het de verhuurder.

En heb je zelf ook contact gehad met de nieuwe verhuurder, waarom doet deze moeilijk over het passlot.

Vermoedelijk zal het dan gaan om de E 350,00 voor iets wat schroefvast aan een pand zit en daardoor weer toebehoort aan het pand?

En als de nieuwe verhuurder het pand in deze staat heeft overgenomen van de vorige verhuurder incl. passlot, dan zal m.i. de vorige eigenaar nog moeten bevestigen wat hij mondeling met jou heeft afgesproken.

• 0

Wat staat er op de factuur en van wie heb je de factuur ontvangen?

Het probleem is dat hoewel mondelinge afspraken bindend zijn het bewijzen ervan erg lastig kan zijn. Het passlot is waarschijnlijk nagelvast aan het pand bevestigd en daarmede onderdeel van het pand geworden, zoals hierboven ook al gezegd.

Eerst even de factuur opzoeken dus en je wenden tot de nieuwe verhuurder met factuur en de mededeling van de eerder overeengekomen afspraken.

• 0

Beste Rick en Christel,

Dank voor jullie reactie.

@Rick: de nieuwe verhuurder Codum s een lastige partij. De 'beheerder' daar roept heel veel, maar doet heel weinig. Daar sta ik eerlijk gezegd niet op goeie voet mee, maar dat terzijde: hij heeft bij mij aangegeven slechts de helft bij de nieuwe huurder op te willen vragen en dat ik de andere helft maar als afschrijving moet zien. Ik zou nog eerder mijn slot eruit zagen en meenemen, bovendien hoeft niemand mij te vertellen wat ik afschrijf of niet.

@Christel: die factuur voor het passlot is betaald aan de vorige verhuurder Fanu, een waar ik een heel goede relatie mee heb gehad. Heb hen in de tussentijd natuurlijk al gemaild met de vraag hoe het zit met die E 350,- en verwacht daar aankomende week contact mee te hebben.

Het enige bewijs wat ik op dit moment heb is de factuur waarop staat dat ik E 350,- heb betaald voor een slpt welke er al ingemonteerd zat. Vond het op dat moment sowieso al raar, maar goed dat werd dus gesust met een mondelinge toezeging dat dit een soort van borg is.

Ik ben eigenlijk meer benieuwd wat nou in deze situatie mijn rechten zijn. Is toch een beetje een rare situatie of ligt dat nou aan mij?

• 0

Hallo Feisal,

Het is voor de nieuwe verhuurder lastig om afspraken na te komen waar hij niets vanaf weet. Jij hebt een mondelinge afspraak met de vorige verhuurder gemaakt die niet is vastgelegd in de huurovereenkomst en die dus vermoedelijk ook niet overgedragen is aan de nieuwe verhuurder. Ik kan me dus best voorstellen dat die daar "moeilijk over doet".

Vraag dus na bij de vorige verhuurder hoe hij dit geregeld heeft met de nieuwe verhuurder. Als hij niets geregeld heeft, lijkt het mij dat je die 350 euro bij de vorige verhuurder moet verhalen. Die heeft dan immers zijn pand voor een bepaalde prijs verkocht inclusief dat slot en daar geen voorbehoud bij gemaakt voor de nog te retourneren borg.

Groet,

John

• 0

Hi John,

dank voor je frisse kijk.

Borggeld is betaald aan nieuwe verhuurder, daarbij ging ik ervan uit dat de kosten voor het passlot ook is overgemaakt.

Inderdaad, een aanname.

even voor de info: het gebouw werd beheerd en verhuurd door Fanu, met wie ik het initiele contract heb getekend. Daarna is Codum naar binnen gerold, wat ik ervan begrijp, de originele eigenaren van het gebouw.

Ik ga aankomende week eens achter Fanu aan, kijken wat die te zeggen hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar