Ik moet een investeringsbegroting + financieringsbegroting maken.
In het verleden heb ik 45K uitgegeven voor aanschaf activa. Dit is uit prive betaald.
Maar waar laat ik nu dit bedrag?
Ik heb op de investeringsbegroting het bedrag ingevuld dat ik nog aan ga schaffen aan activa (hiervoor is de financiering nodig)
Zet ik nu op de financieringsbegroting die 45K als negatief EV (schuld aan prive??)
Ik kom er niet uit. Een deskundige heeft dit als volgt opgesteld (En ik denk dat het niet klopt)
Financieringsbegroting:
Spaargeld 45K
Kredietvraag: 66K
Investeringsbegroting:
Vaste activa: 67K (inc. 22K aan nieuw aan te schaffen activa)
Vlottende activa 44K (aanloopkst)
Totale investering 111K
Op deze manier is het wel in evenwicht, maar ik denk dat die 45K niet op de investeringsbegroting thuishoort. Volgens mij hoort hier alleen het bedrag van nieuw aan te schaffen activa.
Hoe zit het nu? Als die 45K inderdaad niet op de investeringsbegroting thuishoort, hoe krijg ik dan alles in evenwicht?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast
Gast
Ik kom er niet uit:
Ik moet een investeringsbegroting + financieringsbegroting maken.
In het verleden heb ik 45K uitgegeven voor aanschaf activa. Dit is uit prive betaald.
Maar waar laat ik nu dit bedrag?
Ik heb op de investeringsbegroting het bedrag ingevuld dat ik nog aan ga schaffen aan activa (hiervoor is de financiering nodig)
Zet ik nu op de financieringsbegroting die 45K als negatief EV (schuld aan prive??)
Ik kom er niet uit. Een deskundige heeft dit als volgt opgesteld (En ik denk dat het niet klopt)
Financieringsbegroting:
Spaargeld 45K
Kredietvraag: 66K
Investeringsbegroting:
Vaste activa: 67K (inc. 22K aan nieuw aan te schaffen activa)
Vlottende activa 44K (aanloopkst)
Totale investering 111K
Op deze manier is het wel in evenwicht, maar ik denk dat die 45K niet op de investeringsbegroting thuishoort. Volgens mij hoort hier alleen het bedrag van nieuw aan te schaffen activa.
Hoe zit het nu? Als die 45K inderdaad niet op de investeringsbegroting thuishoort, hoe krijg ik dan alles in evenwicht?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29240-aangeschafte-activa-uit-prive-en-invfinancieringsbegroting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag