• 0

offshore??

Hallo, dit is allemaal nieuw voor mij, dus alle hulp is welkom.

ben van plan als zzper te starten. Ik werk nu nog privé voor een Luxemburgs bedrijf. Ik doe veel telefonische consulten voor hun (stresscounseling). Ik zou dit op heel veel plekken in de wereld kunnen doen, zolang er maar een goede telefoonverbinding ( vaste lijn) met dit Luxemburgs bedrijf mogelijk is.

Nu wil ik het geld wat ik verdien op een buitenlandse rekening plaatsen. Ik weet alleen niet wat voor mij de beste constructie is. Wie kan me hierin betrouwbaar adviseren zonder dat ik ook gelijk met een grote kostenpost word geconfronteerd. Of is het in mijn geval zelfs verstandiger om een offshore privé account te openen.

Graag jullie reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Te weinig info.

 

Waar woon je? (niet waar wil je wonen)

Wat verdient het? Hoef geen salarisstrook maar indicatie, 100, 1000, 10000-den 100000-den euro's?

Heb je andere inkomsten, werk / bijstand / aow , weet ik veel wat.

(soms) van belang bij offshore, wie bedien je? Nederlanders?

 

Aan wie betaald de gestreste?

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in Nederland, verdiensten tussen de 15 -25duizend.. Ik word geconsulteerd door Nederlanders en Belgen. De gestresste betaald aan het Luxemburgs bedrijf en dit bedrijf betaald mijn percentage. Dit bedrijf is naar mij toe toe niet BTW plichtig. Ik krijg alleen maar een overzicht voor de gewerkte minuten-uren.

Link naar reactie
  • 0

je onderneemt daar waar je bestaanscentrum ligt of daar waar de feitelijke leiding van je onderneming gevestigd is. Daarbij kijken ze naar de feitelijke situatie over jouw sociaal en maatschappelijk bestaanscentrum.

 

Als je niet van plan bent om te gaan emigreren, dan onderneem je dus in NL en kun je dat niet wijzigen door een buitenlandse bankrekening.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik woon in Nederland, verdiensten tussen de 15 -25duizend.. Ik word geconsulteerd door Nederlanders en Belgen. De gestresste betaald aan het Luxemburgs bedrijf en dit bedrijf betaald mijn percentage. Dit bedrijf is naar mij toe toe niet BTW plichtig. Ik krijg alleen maar een overzicht voor de gewerkte minuten-uren.

 

Loont zich niet, laat je er maar niet in luren door de "offshore experts"

 

Zo te horen is het nu ook niet helemaal correct (zou er naar laten kijken door een fiscalist/boekhouder)

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.