Ik kwam dit probleempje tegen bij het maken van de balans:
Voorraden:
Zoals voor menigeen nu wel bekend, ik produceer meubels, koop dus veel hout verf in enz enz.
Omdat deze artikelen verbruikt worden schrijf je ze gelijk af als kosten. Maar hoe zit dit nu met het kopje voorraad op de balans?
Als ik een grote partij hout inkoop, en ik zou het vermelden als 'voorraden' (op de balans), kan het dan nog niet afgeschreven worden?
Als ik om de twee weken inventariseer hoeveel voorraad ik heb liggen, moet ik dan de verandering hierin als kosten rekenen c.q. afschrijven, of kan ik de materialen direct afschrijven (omdat ze op korte termijn toch gebruikt worden) en toch op de balans zetten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Casint
Casint
Ik kwam dit probleempje tegen bij het maken van de balans:
Voorraden:
Zoals voor menigeen nu wel bekend, ik produceer meubels, koop dus veel hout verf in enz enz.
Omdat deze artikelen verbruikt worden schrijf je ze gelijk af als kosten. Maar hoe zit dit nu met het kopje voorraad op de balans?
Als ik een grote partij hout inkoop, en ik zou het vermelden als 'voorraden' (op de balans), kan het dan nog niet afgeschreven worden?
Als ik om de twee weken inventariseer hoeveel voorraad ik heb liggen, moet ik dan de verandering hierin als kosten rekenen c.q. afschrijven, of kan ik de materialen direct afschrijven (omdat ze op korte termijn toch gebruikt worden) en toch op de balans zetten?
www.castorinterieur.nl - Meubels op maat
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2931-voorraad-op-de-balans/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag