Niels_CCI

Junior
  • Aantal berichten

    10
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male
  • Voornaam
    Niels

Niels_CCI's trofeeën

  1. Hallo Deno, Ik herken de behoefte. Wij gebruiken al een tijdje Dropbox (www.getdropbox.com) en dat bevalt eigenlijk best goed. Je hebt 2GB online opslag die een ieder in zijn/haar explorer snel kan benaderen. Ik denk overigens ook aan een product zoals dit: http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=11136, maar heb me daar verder nog niet in verdiept. Niels
  2. Dank je wel Steven! Klopt het dat: - de opbouw van vakantiedagen gebaseerd is op reële uren? - uitbetaling bij ziekte gebaseerd is op contracturen? Niels
  3. Goedendag, Wij hebben in oktober 2008 een personeelslid een jaarcontract aangeboden voor 32 uur p.w. Tot op heden hebben wij niet genoeg uren beschikbaar voor haar. Zij werkt nu meestal ongeveer 25 uur en heeft daar gelukkig wel begrip voor, mede doordat het aantal uren naar verwachting binnen enkele maanden meer dan 32 zal zijn. Mijn vraag is nu: zijn wij n.a.v. het contract verplicht om die 32 uur per week altijd uit te betalen of volstaat het reëel aantal uren? Ik hoop dat iemand ons kan uitleggen wat wel en niet geoorloofd is. Groeten, Niels
  4. Miamo, mijn vrouw heeft ook een schoonheidssalon. Wij hebben er bewust voor gekozen direct buitenshuis te starten en hebben hier nooit spijt van gehad. De doelgroep, de uitstraling en de prijsstelling die wij voor ogen hadden, paste totaal niet bij zo'n zolderkamer-salon. We zijn nu 5 jaar bezig, hebben een overvolle agenda en hebben inmiddels onze eerste werkneemster! Terugkomend op je oorspronkelijke vraag: wij hebben bij de start 7500 EUR geïnvesteerd (lening bij bank o.b.v. ondernemingsplan) en een half jaar terug nog eens 5000 EUR voor een verbouwing en inrichting van een 2e behandelruimte. Onze ervaring is wel: de omzet in het eerste jaar was alleen kostendekkend (dus geen inkomen!!), het tweede jaar hielden we nog geen minimum loon over. Pas vanaf het derde jaar begon het inkomen marktconform te worden. Waarom we altijd door zijn gegaan? Omdat ik met mijn zaak gelukkig voor ons beide (net) genoeg inkomen had, maar zeker ook omdat mijn vrouw vanaf dag één ontzettend geniet van iedere werkdag! Succes met je keuzes! Niels
  5. Ben het eens met Josinakrol, maar ook wel een met Edraket... ;D Mailen met transporteurs gaat helaas vaak niet al te vlot. Daarentegen, even bellen en je hebt je prijs hoor. Voor Frankrijk en Spanje kan ik je Wim Bosman, Ziegler en Van Overveld aanraden. Niet altijd de allergoedkoopste maar wel prettige partners.... Niels
  6. Ja dat kunnen ze. Zie bijgesloten Word document. Helaas is dit slechts in het Nederlands. Dus de tip van Bluelarix m.b.t. EVD/ICC lijkt me een goede (zie ook link in attachment). Je Duitse leverancier zal graag een Duits- of Engelstalig contract zien. Heb je die Duitsers overigens al ontmoet? Mijn ervaring is dat een face to face gesprek veel sneller duidelijkheid biedt dan communicatie per telefoon/mail. Viel erfolg! KVK_mod_hc.doc
  7. Ik denk dat je hierin inderdaad gelijk hebt Mark. Vanaf nu ga ik proberen op deze manier bij te houden. Bedankt!
  8. ik ook niet, vandaar de vraagtekens :). Maar dat stond in eerdere postings... Het is niet zozeer dat ik de voorraad weer van de balans wil hebben. Ik wil de voorraad per 31/12/2005 correct op mijn balans hebben staan. Het er weer van afhalen is idd eigenlijk niet de bedoeling, de voorraad op de balans zou ieder moment gewoon actueel moeten zijn (is nu dus niet zo).
  9. Markiemark, bedankt voor je snelle reactie! het verschil tussen "gereed product" en "grondstoffen" is bij mij in de praktijk zeer klein. Middels enkele handelingen stel ik uit de grondstoffen mijn eindproduct samen. Ik doe dit pas als ik het verkocht heb en moet versturen. Maar je hebt gelijk, het grootboek 3000 kan beter heten: "voorraad grondstoffen". Dit ga ik aanpassen. De waarde van mijn voorraad op 31/12 heb ik vastgesteld door simpelweg de aanwezige aantallen grondstoffen te vermenigvuldigen met de actuele inkoopprijs. Echter, de vraag blijft: hoe boek ik dit? In bovenstaande postings wordt de suggestie gedaan om, als ik het goed begrijp, de voorraadwaarde per balansdatum van de kosten af te trekken.Dit bedrag dient geboekt te worden naar de balans (grootboek 3000 in mijn geval). Dit zou dan na opmaken van de balans ook weer ongedaan moeten worden?? ???
  10. Beste mede-ondernemers, Hierbij mijn eerste bericht op dit interessante forum. Naar aanleiding van bovenstaande vraag over voorraad en balans wil ik jullie dit even voorleggen. ik gebruik o.a. de grootboeken: 3000 - voorraad gereed product 8000 - inkopen binnenland 8010 - inkopen buitenland (binnen EU) 8020 - inkopen buitenland (buiten EU) nu heb ik gedurende 2005 een flinke voorraad gecreerd van de producten die ik op de 3 inkoopgrootboeken geboekt heb. Als ik mijn balans nu wil opmaken dient daarop dus te zien te zijn dat ik voorraad heb. Hoe doe ik dit in de praktijk? Groetjes, Niels
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.