Op dit moment studeer ik Management, Economie en Recht (MER) op HBO niveau en ben ik bezig met een onderzoek. Graag vraag ik uw medewerking.
Op dit moment zijn er veel bedrijven die geen eigen afdeling personeelszaken hebben. Als er vragen zijn over werving en selectie, salarissystematiek, Cao’s, ziekteverzuim, opleidingen enz. moeten zij een externe partij inschakelen. De kosten van dit soort vragen kunnen aanzienlijk oplopen terwijl de vraag meestal in 10 minuten is opgelost. Ik ben van mening dat dit anders en efficiënter georganiseerd kan worden.
Het idee is om een helpdesk voor personeelszaken op te stellen. Bedrijven kunnen dan een abonnement nemen op een bepaald aantal vragen in een bepaalde categorie. Je kunt spreken van een soort menukaart. Bedrijven krijgen dan een 0900 nummer waar ze met hun vragen naartoe kunnen bellen. Zo hoeven ze niet meteen een externe partij voor 1 uur te betalen terwijl de vraag met 1 belletje is opgelost.
Graag wil ik jullie mening en eventuele andere ideeën hierover horen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Op dit moment heb ik nog niks met dit idee gedaan.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Natuurlijk wil ik geld met dit idee gaan verdienen.
Echter denk ik dat kleine bedrijven hier ook zeker interessen in hebben, want het kost heel veel geld om een externe partij in te schakelen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Ik weet geen andere concepten die hierover gaan.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik hoop goeie en bruikbare feedback te krijgen.
Misschien zie ik wel een aantal belangrijke dingen over het hoofd of heeft iemand een beter idee.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
mehmet.yildirim
mehmet.yildirim
Omschrijving van je concept:
Op dit moment studeer ik Management, Economie en Recht (MER) op HBO niveau en ben ik bezig met een onderzoek. Graag vraag ik uw medewerking.
Op dit moment zijn er veel bedrijven die geen eigen afdeling personeelszaken hebben. Als er vragen zijn over werving en selectie, salarissystematiek, Cao’s, ziekteverzuim, opleidingen enz. moeten zij een externe partij inschakelen. De kosten van dit soort vragen kunnen aanzienlijk oplopen terwijl de vraag meestal in 10 minuten is opgelost. Ik ben van mening dat dit anders en efficiënter georganiseerd kan worden.
Het idee is om een helpdesk voor personeelszaken op te stellen. Bedrijven kunnen dan een abonnement nemen op een bepaald aantal vragen in een bepaalde categorie. Je kunt spreken van een soort menukaart. Bedrijven krijgen dan een 0900 nummer waar ze met hun vragen naartoe kunnen bellen. Zo hoeven ze niet meteen een externe partij voor 1 uur te betalen terwijl de vraag met 1 belletje is opgelost.
Graag wil ik jullie mening en eventuele andere ideeën hierover horen.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Op dit moment heb ik nog niks met dit idee gedaan.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Natuurlijk wil ik geld met dit idee gaan verdienen.
Echter denk ik dat kleine bedrijven hier ook zeker interessen in hebben, want het kost heel veel geld om een externe partij in te schakelen.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Ik weet geen andere concepten die hierover gaan.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik hoop goeie en bruikbare feedback te krijgen.
Misschien zie ik wel een aantal belangrijke dingen over het hoofd of heeft iemand een beter idee.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29460-helpdesk-personeelszaken/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag