• 0

fabrikant die mobiele telefoontechnologie kan verwerken in product

Ik heb een idee voor een product wat te maken heeft met mobiele telefoon technologie. Ik zou graag in contact komen met een fabrikant van deze tecnnologie in China om het te laten maken.

Ik heb het internet afgezocht maar heb de indruk dat ik telkens te maken heb met een leverancier en niet echt met de fabrikant van technische producten. Ik wil mijn idee niet prijsgeven aan iemand die er dan mee van door gaat.

Wie kan mij een betrouwbaar adres van een mobiele telefoon fabrikant of een bedrijf dat deze technologie kan verwerken in een klein item geven.

 

Groetjes,

gadgetsprinces

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

"Een idee" is niet iets waar je mee kunt aankomen bij een fabrikant. Ze hebben zelf genoeg ideeen en hoe weten ze dat jouw idee iets gaat worden? Als je met een fabrikant wilt praten moet je een werkend prototype hebben van je idee, en een plan hoeveel geld je gaat verdienen met je product. Dat is, als je wilt dat de fabrikant er in investeert en/of het product gaat financieren. Als je zelf de hele productie wilt voorfinancieren, dan moet het niet zo moeilijk zijn om met fabrikanten in contact te komen.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet voor school een product in de markt zetten en het liefst zelf een product ontwikkelen. Ik heb een idee en de leraar heeft aangegeven dat ik met dit idee een heel goede kans maak om het goed te kunnen verkopen.

Ik heb marktonderzoek gedaan en zou het graag verder ontwikkelen. Ik heb de TU gevraagd of ze me kunnen helpen met het maken van een prototype (ik wacht nog op antwoord) maar ik heb helemaal geen idee wat de kosten voor het uiteindelijke product zullen zijn en welke kosten er mee gemoeid zijn om het te ontwikkelen. Ik heb wel wat geld dat ik er in wil steken.

Ik zou fabrikanten willen benaderen om te vragen of ze een mij een idee kunnen geven van de productieontwikkelingskosten.

Volgens mij moet het eenvoudig te maken zijn omdat het apparaat gebruik kan maken van bestaande technologie. Je moet het zien als een zeer eenvoudige mobiele telefoon zonder toetsen en zonder beeldscherm die alleen gebeld hoeft te kunnen worden. Er moet dus een simkaart inkunnen en een oplaadbare batterij.

 

Via internet kom ik wel bedrijven tegen die zeggen dat ze fabrikant zijn maar ik ben bang dat het meer groothandels zijn die spullen voor fabrikanten verkopen. Ik wil contact met een fabrikant van mobiele telefoons.

 

 

Link naar reactie
  • 0

De techniek in mobiele telefoons is de afgelopen jaren veel kleiner geworden.

 

Vroeger zaten er op de PCB verschillende geintegreerde circuits zoals

-power managment

-rx tx autenator

-aparte processor

-aparte flash

- aparte HW accelerator

- smartcard lezer HW

- ...

 

alles los zeg maar.

 

Nu heb je chips van ~15mm * 15mm waar dit alles in zit.

 

Infenion verkoopt deze chips, ze hebben ook development kits. Ik ben daar een tijdje mee bezig geweest, maar kreeg geen devkit. Ook zit je met zeer grote aantallen (100k) De chip op zichzelf zal niet duur zijn, maar de aantallen maken het minimaal een 500k euro projectje.

 

Infineon adverteerd ook met "voor 20$ een complete telefoon, dus inclusief keypad, behuizing, lcd, batterij lader verpakking, alles"

 

Ik denk dat je als universiteit meer kans maakt om een DEVkit te bemachtigen, die chips zijn wel op de componentmarkt te vinden in kleinere aantallen.

 

 

Een chinees kan naar mijn mening niets voor zichzelf houden (gaat ALTIJD kopieeren!!!)

 

 

 

 

oh ja:

http://www.infineon.com/dgdl/X-GOLD608-PMB8878+PB.pdf?folderId=db3a304312fcb1bc0113000c158f0004&fileId=db3a30431be39b97011c09549f077a1a

 

 

er zijn op dit moment vast weer modernere nog kleinere/goedkopere te krijgen bij infineon

 

 

Link naar reactie
  • 0

k heb een idee en de leraar heeft aangegeven dat ik met dit idee een heel goede kans maak om het goed te kunnen verkopen.

 

Het hangt er natuurlijk erg van af wat voor product het is, maar het moet altijd ontworpen worden, zowel kwa "buitenkant" als kwa binnenkant. Als het een kleerhanger is, dan is er weinig binnenkant te ontwerpen maar is de buitenkant des te belangrijker, als het een insteekbord voor een TV is, dan is de buitenkant niet relevant maar de binnenkant des te meer. Als het voor een mobiele telefoon is, dan kan het software zijn, ook dat moet ontworpen worden. Als het hardware is op mobiele telefoon gebied, dan is het ontwerp heel duur.

Heeft de leraar ook aangegeven waar je de financiering vandaan gaat halen voor het prototype? En voor het productie-ontwerp? Je bent zo 30.000 euro verder, en dan ben ik optimistisch.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet voor school een product in de markt zetten en het liefst zelf een product ontwikkelen. Ik heb een idee en de leraar heeft aangegeven dat ik met dit idee een heel goede kans maak om het goed te kunnen verkopen.

 

Hebben jullie in de octrooidatabanken gezocht om te controleren of jouw productconcept niet reeds geoctrooieerd is?

 

Waar baseert de leraar die uitspraak over die 'heel goede kans om het goed te kunnen verkopen' op ?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 144 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.