Eerder heb ik op dit forum al een duidelijk en uitgebreid antwoord gehad dus hopelijk kunnen jullie mij weer helpen.
Volgende maand moet ik voor het eerst belastingaangifte doen. Ik heb hier inmiddels toch al aardig wat over gelezen maar zou graag toch even jullie mening erover willen zodat ik het de eerste keer helemaal goed komt.
Ik heb bijvoorbeeld een inkomsten dit kwartaal van 2.000,- (ex. btw),ik heb 300(ex. btw) besteed aan een nieuw scherm voor mijn werk.
Dus inkomsten: 2000,- en dan 380 euro btw
Dus uitgaven: 300,- en dan 57 euro btw
Dit zou volgens mij beteken dat ik een belastbaar inkomen heb van 2000-300=1700. En dat ik nog 380-57 = 323 aan BTW moet afdragen. Klopt dit? Of zie ik dingen over het hoofd?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
nickb
nickb
Beste leden,
Eerder heb ik op dit forum al een duidelijk en uitgebreid antwoord gehad dus hopelijk kunnen jullie mij weer helpen.
Volgende maand moet ik voor het eerst belastingaangifte doen. Ik heb hier inmiddels toch al aardig wat over gelezen maar zou graag toch even jullie mening erover willen zodat ik het de eerste keer helemaal goed komt.
Ik heb bijvoorbeeld een inkomsten dit kwartaal van 2.000,- (ex. btw),ik heb 300(ex. btw) besteed aan een nieuw scherm voor mijn werk.
Dus inkomsten: 2000,- en dan 380 euro btw
Dus uitgaven: 300,- en dan 57 euro btw
Dit zou volgens mij beteken dat ik een belastbaar inkomen heb van 2000-300=1700. En dat ik nog 380-57 = 323 aan BTW moet afdragen. Klopt dit? Of zie ik dingen over het hoofd?
Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/29492-belasting-aangiften/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag