• 0

Auto op de eenmanszaak All-risk verzekering

Beste Leden,

 

Binnekort (binnen een half jaar) ben ik van plan een nieuwe auto aan te schaffen. Ik heb vele artikelen gelezen (zowel

op dit forum als via google) en heb overwegend voordelen gevonden:

 

- Kan de BTW geheel terugvragen bij de belastingdienst

- Moet 12% x 14% over de aanschafprijs (kostenfictatie) terugbetalen (14%, nl een Toyota Aygo)

- Kan bezinekosten/grote beurt/ wasserette BTW opvoeren

 

Nu heb ik twee vragen:

Als ik geen rittenregistratie bijhoudt, hoe weet de belastingdienst hoevel BTW van de bezine ik terug mag vragen?

(zal de auto overwegend privé gebruiken). Hoe sluit ik een All-risk verzekering af? Moet ik hierbij vermelden dat de

auto op naam van de Eenmanszaak staat?

 

Ik heb aardig wat artikelen gelezen, maar kon niet helemaal goed antwoord vinden op mijn twee vragen. Ik hoop

dat iemand mij deze alsnog kan geven.

 

Bedankt,

Sander van Horen

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Hoe sluit ik een All-risk verzekering af?

Een all risk verzekering afsluiten is een kwestie van je adviseur of bank bellen, of zelf kijken, vergelijken en afsluiten op internet.

Kijk in dat laatste geval wel uit dat de meeste budgetverzekeraars geen zakelijke auto's verzekeren, en er een maximum zit op het jaarlijks aantal kilometers.

 

Moet ik hierbij vermelden dat de auto op naam van de Eenmanszaak staat?

De verzekering wordt meestal gezet op dezelfde naam als de kentekenhouder, en bij een eenmanszaak ben jij dat zelf. Wat wel vermeldenswaardig is, is dat jij zelf btw kunt verrekenen. De verzekering kan dus exclusief btw worden afgesloten. Dat verlaagt de cataloguswaarde, en is daarom ook iets goedkoper.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als ik geen rittenregistratie bijhoudt, hoe weet de belastingdienst hoevel BTW van de bezine ik terug mag vragen?

 

Je vraagt gedurende het jaar alle (betaalde) BTW terug. Op de laatste aangifte over het jaar, moet je BTW over het privé-gebruik aangeven.

Als de waarde van je privé-gebruik (jouw voorbeeld) 14% van 25.000,- is (dus 3.500,-), dan ben je op de laatste aangifte 420,- aan BTW verschuldigd (12% over 3.500,-).

 

Deze 420,- zijn ook aftrekbare bedrijfskosten en verminderen de winst. De ‘bijtelling’ (3.500,-) verhoogt je winst.

 

Link naar reactie
  • 0

Als je een All Risk verzekering voor een Toyota Aygo wilt afsluiten let er dan ook op dat er voor dit soort auto's toch wel speciale conditieszijn zoals bijvoorbeeld de Autosterpolis:

Dit is een personenauto met energielabel A of B tot 1250 kg met een catalogusprijs tot € 30.000,-. Dus kom je in aanmerking voor deze zeer speciale autoverzekering. Naast de zeer gunstige premie (tot 30% korting} heb je met de AutoSterPolis autoverzekering géén eigen risico en 24 maanden nieuwwaarde bij toaal verlies.

De AutoSterPolis autoverzekering  kun je met of zonder bonus beschermer afsluiten. De hoogte van de premie van de AutoSterPolis autoverzekering is gekoppeld aan het officiële energielabel van de betreffende auto. Hoe 'groener' de auto hoe hoger de korting die je krijgt op de AutoSterPolis. Maar zoals een collega al aangaf: deze geldt niet voor zakelijk gebruik.

 

Er zijn wel producten met een lagere premie maar die kennen ook vaak een 'mindere'dekking. Goedkoop is dan mogelijk

duurkoop in dat geval.

Een andere sterke aanbieder tot slot is Reaal met zijn Business Edition polis. Die is al verkrijbaar in het gunstige geval vanaf zo'n € 19 premie per maand.

Let op inclusief internationale pechtdekking! Maar 12 maanden nieuwwaarde. Dus probeer je goed te orienteren.

Egbert Broers

Link naar reactie
  • 0
Maar zoals een collega al aangaf: deze geldt niet voor zakelijk gebruik.

Een advertorial op een ondernemersforum voor een product dat niet voor ondernemers geschikt is ;)

Ik mis overigens nog de zin "Dit product is vooral voordelig voor jonge mensen met een jonge auto"

 

Een andere sterke aanbieder tot slot is Reaal met zijn Business Edition polis. Die is al verkrijbaar in het gunstige geval vanaf zo'n € 19 premie per maand.Let op inclusief internationale pechtdekking! Maar 12 maanden nieuwwaarde. Dus probeer je goed te orienteren.

Inderdaad. Voor een paar tientjes per jaar meer heb je bij andere partijen 3 jaar nieuwwaarde. Is wat mij betreft meer waard dan nihil eigen risico (dat bij de meeste verzekeraars toch alleen in rekening wordt gebracht als je niet gebruik maakt van hun schadesturing).

De meeste grote automerken bieden ook een eigen merkenpolis aan. Vaak zijn die prijstechnisch erg scherp, en is er verlengde nieuwwaarde van toepassing. Het enige addertje is dat je je wel verplicht je auto in onderhoud te houden bij de dealer, en dat de nieuwwaarderegeling je verplicht om bij total loss over verlies een nieuwe auto van hetzelfde merk aan te schaffen (en soms zelfs bij dezelfde dealer).

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.