• 0

Hulp voor opzetten webwinkel

Hallo,

 

Ik ben een student van 18 jaar oud en erg geïnteresseerd in mode.

Ik zou graag een webwinkeltje beginnen waar ik kleding kan verkopen. Het idee was kleding via groothandels uit China en

de VS op te kopen en het via internet te verkopen. Ik vroeg mij alleen af hoe dat dan allemaal in zijn werk gaat. Ik neem aan dat er importheffingen overheen gaan en dat ik mij eerst bij de KvK moet inschrijven. Omdat ik eigenlijk nog weinig weet over invoerrechten enzo, weet ik niet precies waar ik rekening mee moet houden (welke kosten er bij komen en zo). Zo stel ik mijn plan om een ondernemingsplan te schrijven- en uit te werken, steeds uit. Mijn vraag was of iemand mij misschien kan helpen met het maken (en eventueel later het realiseren ) van een ondernemingsplan. Alvast bedankt,

 

B.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben zelf ook student (17 jaar) en heb een soortgelijk plan (alleen heeft dat van mij niets met mode te maken).

 

Dingen die ik tot nu toe al in mijn ondernemingplan verwerkt hebt:

-Inkoopkosten (natuurlijk..)

-Invoerrechten (per product verschillend)

-Transportkosten

-Koers CNY en dollar t.o.v. euro

-Belastingen (bij eenmanszaak of VOF: inkomensbelasting, bij B.V: vennootschapsbelasting)

-BTW afdragen

-Jaarlijkse bijdrage KvK (te berekenen op hun site)

 

Ben je al in contact met een groothandel? Ik ben er zelf al achter gekomen dat dit erg moeilijk is. Je zou natuurlijk ook via tussenpersonen (bijv. alibaba.com of made-in-china.com) kunnen bestellen, maar het schijnt dat dat niet altijd even goed gaat..

 

Correct my if i'm wrong..

Link naar reactie
  • 0

Ik zou toch maar beginnen met het schrijven van het ondernemingsplan. Werk het zo gedetailleerd mogelijk uit. Mocht je zaken niet weten, gebruik dan sites van KVK (waar ook voorbeelden van dergelijke plannen te vinden zijn), belastingdienst, douane, google en antwoordvoorbedrijven om informatie op te zoeken.

 

Verder zou ik adviseren om te beginnen met kleinschalige verkoop op marktplaats en ebay, in plaats van gelijk een eigen site. Een eigen shop is leuk maar vergt wel een grote investering en kennis van zaken.

 

EDIT

 

Rick, in jouw overzicht staan alleen wat kosten. Niet onbelangrijk, maar daar zit weinig verschil in bij verschillende ondernemingen. Zaken als hoe je de marketing en logistiek gaat aanpakken, waarom de klanten juist bij jouw gaan kopen en niet bij de concurrent en zulke dingen zijn veel belangrijker om uit te werken.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Op de volgende sites vind je een overzicht van de regelgeving waar je als webwinkelier mee te maken krijgt:

 

Stappenplan webwinkel starten:

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/extra/stappenplan-webwinkel-starten

Informatie van de Consumentenautoriteit:

http://www.consumentenautoriteit.nl/cabedrijven/Specials/Special_Internetaankoop

 

 

Groeten, Miki

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Jullie maken het extra moeilijk of riskant door in Azië in te willen kopen. Hebben jullie inkoopervaring? En hebben jullie al ervaring met de exploitatie van een lokale webshop? Zoek een stenen winkel in Nederland die jullie voorraad biedt en hulp voor online verkoop kan gebruiken. Of misschien nog wel beter: doe inkoop- of verkoopervaring op bij een bestaande onderneming op een gebied naar wens.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In Nederland zijn groothandels zat.

Ik zou eerst maar eens proberen om het bedrijf van de grond af te krijgen met producten die je dicht bij huis kunt inkopen.

 

Pas als alles een beetje loopt, kun je overwegen om uit verwegistan te gaan inkopen.

Het is natuurlijk daar wel goedkoop, maar hoe zeker ben je van de kwaliteit, hoe betrouwbaar is je partner overzee.

 

Nogmaals ik zou lekker in Nederland kopen, dan kun je je dure voorraad ook nog in veel gevallen bij de groothandel laten liggen(doordat de meeste snel kunnen leveren). Want in het begin heb je al kosten genoeg...

Bovendien doe je dan eerst ervaring op over welke producten het meest verkocht worden, waardoor je wat gerichter kan inkopen als je dan toch besluit om verweg te kopen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.