• 0

Productintroductie voor verenigingen

Al drie jaar lang klus ik, samen met twee collega's, aan een website voor onze eigen sportvereniging. Na drie jaar is de site op een dusdanig hoog niveau gekomen, dat we deze willen gaan verkopen aan andere sportverenigingen in Nederland. De sport (cricket, tennis, voetbal, hockey etc.) speelt daarin geen rol. Verenigingen huren het gebruiksrecht van de Clubsite per jaar, waarna wij deze opzetten voor ze, incl. domeinnaam.

 

We hebben een kleine DM-actie opgezet, webmasters van verenigingssites per mail bestookt, maar liepen toch tegen een muur op. We wilden gokken op de tactiek "eenmaal bij je, nooit meer weg" en daarbij een aantal verenigingen aan ons binden die het eerste jaar niet hoefden te betalen. Zelfs voor gratis liepen de aangeschrevenen niet warm. ???

 

Omdat wij, en insiders met ons, ervan overtuigd zijn dat het product zelf gewoon veel beter is dan gemiddeld verkrijgbaar in deze markt, is mijn vraag hoe verenigingen benadert moeten worden? Hebben jullie hier ervaringen mee, of gedachten over?

 

Alvast bedankt! :)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vrees eerlijk gezegd dat je met sportverenigingen een verdraaid moeilijke doelgroep te pakken hebt. Of juist niet te pakken hebt. Op een paar rijke golfclubs na wellicht, heeft elke vereniging de handen vol aan het aan elkaar knopen van de touwtjes, die dit jaar opnieuw een stuk korter zijn geworden.

 

Ik betwijfel daarom dan ook of een vereniging oren heeft naar allerlei mooie interactieve mogelijkheden van een clubsite op het moment dat ze horen dat het geld moet gaan kosten.

 

Als je je product toch aan de man wilt brengen, denk ik dat je je dan ook vooral op het financiële aspect zou moeten richten. Wat levert het de club op? Wat zijn de resultaten uit het verleden, ook al bieden die geen garantie yadda yadda yadda? Zijn er bij je eigen sportvereniging sponsoren die betalen om op de site te kunnen staan? Heeft de vereniging door de site meer leden binnengehaald? Zijn er meer vrijwilligers actief geworden doordat ze via de site makkelijker bij de club betrokken kunnen worden? Wat kan jouw contactpersoon op tafel leggen bij de bestuursvergadering om de structurele uitgave te verantwoorden? Let wel: vrijwel elke club draait geheel op vrijwilligers, en heeft (uit lijfsbehoud) van nature een grote sirene met zwaailicht op de bestuurstafel gaan die begint te loeien zodra "mooie" diensten van commerciële partijen ter sprake komen.

 

Dat ze zelfs voor gratis niet warm lopen toont m.i. de vrees aan die ze hebben voor langdurige verbintenissen met partijen die niks met de club zelf van doen hebben. Overtuig ze dus met een voorspiegeling van wat het ze op kan leveren. Of liever nog: wat het ze op zal leveren.

 

En 2thePoint heeft absoluut een point (what's in a name): praat niet met de webmasters maar met de penningmeesters.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Omdat wij, en insiders met ons, ervan overtuigd zijn dat het product zelf gewoon veel beter is dan gemiddeld verkrijgbaar in deze markt, is mijn vraag hoe verenigingen benadert moeten worden?

 

jullie zijn er van overtuigd dat het beter is dan verkrijgbaar in de markt. maar is daar behoefte aan? die webmasters klussen gratis bij voor de club, plaatsen de site vaak nog op een eigen of gratis host, en de vereniging betaalt alleen het domein met een redirect. het aantal verenigingen dat een professioneel pakket koopt of een site laat ontwerpen/bouwen door een professioneel buro is volgens mij (buikgevoel) niet zo groot. en penningmeesters zijn meestal niet op hun achterhoofd gevallen dat ze een slimme aanbieding niet doorzien. vaak hebben ze wel enige ervaring.

 

ik denk dat jullie kwaliteitsproduct niet via massa verkocht moet worden. kies een paar verenigingen en bewerk die intensiever. bijvoorbeeld verenigingen die op de website een vacatuer voor een webmaster melden! bel de penningmeester of de voorzitter, presenteer jullie product op een bestuursvergadering. zodra je een paar klanten hebt, volgen er waarschijnlijk meer.

Link naar reactie
  • 0

Het product is vergelijkbaar met de dienst die de KNVB al voor voetbalclubs aanbiedt, en waar vele verengingen zich bij aangemeld hebben. Nu komt de KNVB wel anders over dan een commerciele partij, maar toch, er is kennelijk behoefte aan een degelijk product. Temeer omdat veel verenigingen geen / niet genoeg expertise in huis hebben om een goede website op te bouwen.

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

Het product is vergelijkbaar met de dienst die de KNVB al voor voetbalclubs aanbiedt, en waar vele verengingen zich bij aangemeld hebben. Nu komt de KNVB wel anders over dan een commerciele partij, maar toch, er is kennelijk behoefte aan een degelijk product. Temeer omdat veel verenigingen geen / niet genoeg expertise in huis hebben om een goede website op te bouwen.

 

Maar die KNVB biedt natuurlijk wel vele malen meer zekerheid dan een klein bedrijfje. Dat zeg ik niet om negatief of neerbuigend te doen, maar omdat het een essentieel verschil is. Wat als het commerciële bedrijf besluit op te houden met de support (surf vandaag alleen al eens naar www.fok.nl om te zien wat dat voor grote gevolgen kan hebben - en gelukkig hebben ze daar wel de technische know-hos om het zelf op te lossen).? Wat als zo'n bedrijf besluit er een ander prijskaartje aan te hangen? Als het wordt overgenomen door een ander bedrijf?

 

En bovendien: elke voetbalvereniging is van nature al verbonden aan de KNVB. Duurzaamheid zal bij de KNVB daarom wel bijna zeker gegarandeerd zijn.

 

Maar is het, gezien het bovenstaande, eigenlijk geen optie om gewoon direct op de andere sportbonden af te stappen als die zo'n systeem nog niet hebben?

 

/edit - ehh ja, wat PIMs zegt dus eigenlijk.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.