Wij hebben (nu nog) 2 bedrijfjes. Binnenkort komt de 3de.
De eerste bestaal al enkele jaren en heeft wat meer diverse inkoopkosten ed dan de tweede. De eerste wordt dan ook opgemaakt door een boekhouder in ruil voor wederdiensten.
Het tweede bestaat enkele maandjes en is een webshop. Nog aardig kleinschalig, maar een jaarrekening vind ik erg handig ook al is het dan niet verplicht.
Nu wil ik eerst eens kijken of ik voor de tweede zelf iets kan maken.
Maar heb daar een aantal vragen over.
Is het bijvoorbeeld alleen maar:
Omzet
-verkopen via webshop
-Inkoop
-inkoop van voorraad/producten
-Webwinkel keurmerk (195 per jaar)
-Domeinnaam, webhosting + Ip adres
-SSL certificaat
-Inkoop kosten van verzending (pakketpost TNT)
-Inkoop van materialen (voor bijvoorbeeld reparatie of verpakkingsmateriaal)
-----
= winst
En dienen de getallen van bijvoorbeeld de inkoop en de verkoop exclusief btw te zijn, zoja moet de btw dan apart worden vermeld?
Zoja, hoe dit weg te schrijven?
En kunnen de genoemde inkopen allemaal bij elkaar in worden berekend, of moet alles apart?
Het is immers wel allemaal inkoop, maar niet allemaal verkoop. Het ene is meer promotie bijvoorbeeld, het andere is een hulpmiddel.
Als iemand een voorbeeld heeft van een jaarrekening voor een simpele webshop (dus zonder gehuurde ruimte of grote investeringen zoals computer ed) dan hoor ik het graag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
timoenhilda
timoenhilda
Wij hebben (nu nog) 2 bedrijfjes. Binnenkort komt de 3de.
De eerste bestaal al enkele jaren en heeft wat meer diverse inkoopkosten ed dan de tweede. De eerste wordt dan ook opgemaakt door een boekhouder in ruil voor wederdiensten.
Het tweede bestaat enkele maandjes en is een webshop. Nog aardig kleinschalig, maar een jaarrekening vind ik erg handig ook al is het dan niet verplicht.
Nu wil ik eerst eens kijken of ik voor de tweede zelf iets kan maken.
Maar heb daar een aantal vragen over.
Is het bijvoorbeeld alleen maar:
Omzet
-verkopen via webshop
-Inkoop
-inkoop van voorraad/producten
-Webwinkel keurmerk (195 per jaar)
-Domeinnaam, webhosting + Ip adres
-SSL certificaat
-Inkoop kosten van verzending (pakketpost TNT)
-Inkoop van materialen (voor bijvoorbeeld reparatie of verpakkingsmateriaal)
-----
= winst
En dienen de getallen van bijvoorbeeld de inkoop en de verkoop exclusief btw te zijn, zoja moet de btw dan apart worden vermeld?
Zoja, hoe dit weg te schrijven?
En kunnen de genoemde inkopen allemaal bij elkaar in worden berekend, of moet alles apart?
Het is immers wel allemaal inkoop, maar niet allemaal verkoop. Het ene is meer promotie bijvoorbeeld, het andere is een hulpmiddel.
Als iemand een voorbeeld heeft van een jaarrekening voor een simpele webshop (dus zonder gehuurde ruimte of grote investeringen zoals computer ed) dan hoor ik het graag.
Alvast vriendelijk bedankt!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag