• 0

Gemotiveerde beginner ???

Hallo ik ben Hannes Goudvaard en ik heb een paar vragen. De laatste tijd zoek ik veel op internet over ondernemen en en ondernemers, hoe maak je een bedrijf succesvol bijvoorbeeld.

 

En wat mij opvalt is dat iedereen zegt dat je een eigen vermogen nodig hebt. Maar wat als je idee gewoon goed is je een niet al te hoog bedrag nodig hebt en je gewoon zeker weet daarmee te kunnen verdienen? Is het dan nog steeds niet mogelijk om met goede hulp van een kennis van mij een goed ondernemersplan te schrijven de financiële kant goed uitrekenen en te kunnen overleggen aan de eventuele geldschieter?

 

Op het UWV staan een paar opties over het starten vanuit de situatie waarin ik nu zit (wij voorziening Wetwij W=wij investeren in jongeren wat ze dus niet lukt'.

 

Ik wil graag zoveel mogelijk informatie en dan niet zovan ja ga daar zoeken maar ook eerder goede ideeen want sites waar je bijvoorbeeld wholesales kan kopen zijn dingen waarvan ik weet dat ik het goed kan verkopen.

Sorry voor mijn slechte abn ik ga er aan te werken!

 

Edit: UBB-codes opgeschoond.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb je bericht wat aangepast, zodat de opmaak van dit forum intact blijft. Maar terwijl ik die aanpassingen maakte, vroeg ik me steeds meer af wat je vraag nu precies is. Je doet aannames die volgens mij niet kloppen (belangrijker dan eigen vermogen zijn klanten die je willen betalen, bijvoorbeeld), dus ik vind het lastig eruit te halen wat je wilt weten. Kun je wat specifieker zijn Hans?

Link naar reactie
  • 0

Hallo Hans. Als je denk dat je een levensvatbaar idee hebt om te ondernemen, kun je het best een plan opstellen en dat b.v. m.b.v. de KvK laten beoordelen. Je kunt daar ook een coach regelen voor weinig kosten. Starten hoeft niet altijd samen te gaan met financieel investeren. Je moet in eerste instantie eerst investeren met je eigen capaciteiten. Stop die in je idee en doe een gedegen onderzoek of het levensvatbaar is.

Link naar reactie
  • 0

Als ik je goed begrijp maak je gebruik van de "Wij voorziening". Vrij vertaald is dit een speciale bijstandregeling (WWB) voor mensen jonger dan 27. Dit wordt uitgevoerd door je gemeente.

 

Je zult je dus met je ondernemersidee moeten richten tot je begeleider bij jouw gemeente. Als die het zien zitten krijg je (tijdelijk) een uitkering vanuit de BBZ.

Link naar reactie
  • 0

Hallo bedankt voor alle reacties en ook voor het aanpassen van mij forum topic!

Ja inderdaad het komt een beetje onduidelijk over Jeroen maar om zo specifiek mogelijk te zijn ga ik het nogmaals uitleggen.

Mij vraag is als je bijvoorbeeld wat inkoopt en verkoopt met tegelijk het antwooord op ja ik ken klanten.

Is het dan mogelijk een redelijk ondernemers plan op te stellen en ik weet ook dat mij kan richten tot mijn werkcoach,

alleen vind ik het verstandiger om mijn research van te voren goed te doen.

Wat ik ook goed vind en ik weet niet of dat ook geld voor mijn gemeente 's-Hertogenbosch dat is de Vergoeding begeleidingskosten. dat houd in dat ik onder begeleiding van een professional een plan schrijf wat word vergoed door de gemeente.

Wat ook weer terug komt in de Zzb uitkering waar ik ook meer over ga opzoeken.

En als laatst heb ik nog een vraag aan P.J.Odems maar naar mijn idee ook al is het een goed idee zal er toch

geïnvesteerd moeten worden.

Wat is uw antwoord daarop

Bedankt voor alle ideeën en meer is altijd welkom!

M.v.g Hans!

Link naar reactie
  • 0

In je ondernemersplan neem je ook een z.g. liquiditeitsplan op. Daarmee zie je hoeveel geld je te kort komt en wanneer je het denkt te hebben terugverdiend. Dan weet je dus hoeveel geld je moet lenen en hoelang. Vergeet niet dat je ook moet leven en dat je de kosten daarvoor niet moet onderschatten. Als je zover bent dat je dit overzicht hebt, ga dan nog een met de gemeente praten, of zij een idee hebben wie deze opstartkosten het best zou kunnen lenen. Ga niet voor mensen met mooie praatjes, maar voor gedegen en doorberekende adviezen. Geld lenen kost ook weer geld en verlengt dus de periode dat je geld nodig hebt. Het zijn dus gewoon extra lasten.

Link naar reactie
  • 0

Oke duidelijk maar dat is allang duidelijk dat geld lenen geld kost, toch begrijp ik wel wat je wil zeggen.

Toch weet ik dat ik maar een bedrag nodig heb van een paar duizend euro en de eerste verkopen zullen dan ook winstgevend zijn. Hoe kijkt u er dan tegenaan stel dat ik 9 k leen zou dat een groot risico zijn want in mijn ogen is 9k best te doen met

de juiste manier van handelen!

Link naar reactie
  • 0

Dat van die 9K kan ik niet beoordelen. Je zult ook dat risico zelf het beste kunnen inschatten, als je kunt inplannen over welke periode je denkt dat te hebben terugverdiend. In het ene geval kan dat binnen 3 maanden en in het andere pas na 3 jaar. Hoe korter die periode is, des te meer kans je hebt om een goedkope leningverstrekker te vinden. (bank) Als de periode lang is, heb je n.l. ook kans dat je concurrentie een rol gaat meespelen, waardoor jouw inkomsten kunnen slinken en je je prognose niet haalt.

Link naar reactie
  • 0

Zoals verwacht heb ik u bericht ook niet goed gelezen wat betreft het liquiditeitsplan dat is dus het plan wat gaat bepalen met

hoeveel ik moet gaan rond komen enz. En hoe en met welke middelen ik het van de grond af ga krijgen qua financiering.

En met slinken bedoel je dus dat stel dat je het bedrag pas naar 3 jaar kan betalen je zoveel renten betaalt dat het dus uiteindelijk niet echt nuttig is om met dat bedrag af te lossen, omdat je dan alleen de rente af betaalt.

Ik denk dat voor het idee dat ik heb het zeker mogelijk is 5 duizend euro in het eerste jaar te verdienen, daar moet ik wel bij zeggen dat het waarschijnlijk import uit china gaat zijn.

Heeft iemand daar ervaring mee "made-in-china" is een site die ik vaak bekijk hebben mensen daar ook tips over?

En graag wil ik ook weten of iemand nog goede tips heeft wat betreft de kleine letters!

 

Even mijn post veranderd om een vraag erbij te zetten

Bedankt voor alle reacties!

Link naar reactie
  • 0

Hoi

Als ik jou was zou ik eens met een ervaren ondernemer uit de branche waar jij je bedrijfje in wilt beginnen benaderen en eens goed gaan uitzoeken of dat wat jij voor ogen heb ook daadwerkelijk haalbaar is. Ik lees in je berichten niet echt iets veelbelovends tot nu toe behalve dat je gemotiveerd bent. Ga voor een goed ondernemingsplan en belangrijker nog maak een heel goed financieel plan dat is voor jezelf ook erg prettig want met het maken van je plan zal veel duidelijk worden over de haalbaarheid van jouw idee.

succes

Link naar reactie
  • 1

Ik heb heb in mijn studententijd maximaal geleend bij de IBgroep voor een paar % rente. Ik ben daarmee mijn eenmanszaak begonnen en heb de schuld afbetaald en heb nu 7k eigen vermogen.

 

Aangezien ik geen aanvullende beurs kreeg (ouders verdienden teveel) heb ik 500 euro per maand geleend + zo'n 140 euro collegegeldkrediet. Je krijgt 4 jaar stufi + 2 jaar de mogelijkheid om te lenen in totaal kun je dus 6 jaar lenen.

 

Zo'n voordelige lening krijg je nergens!

 

http://www.ib-groep.nl/particulieren/studieschuld/rentepercentages_leningen_na_1_1_1992.asp

 

Ze zijn ook heel coulant met het afbetalen :)

 

Aflosvrije maanden

 

Vanaf 1 januari 2012 krijgt iedere terugbetaler de mogelijkheid om het terugbetalen van de studieschuld tijdelijk stop te zetten. U kunt het terugbetalen van uw studieschuld in totaal maximaal vijf jaar (zestig maanden) stopzetten. U moet per keer minimaal een aflosvrije periode van drie aaneengesloten maanden opnemen. Woont u in het buitenland, dan geldt een minimale periode van één jaar. De rente over uw schuld blijft wel lopen tijdens de aflosvrije periode. Bovendien geldt dat de maximale terugbetalingstermijn van vijftien jaar wordt verlengd met het aantal aflosvrije maanden dat u inzet.

Op dit moment kunt u nog geen aflosvrije periode aanvragen. Deze nieuwe regeling gaat pas per 1 januari 2012 in.

 

Kwijtschelding schuld

 

In uitzonderlijke situaties kan DUO het restant van een schuld kwijtschelden na het verstrijken van de aflosfase van vijftien jaar. Dit gebeurt alleen als u tot het einde van de aflosfase aan de volgende voorwaarden voldoet:

 

het verlaagde maandbedrag (op grond van het inkomen) is tot het einde van de aflosfase lager dan het maandbedrag dat berekend zou zijn zonder dat met uw inkomen rekening gehouden wordt én

het inkomen van uw partner telt steeds mee bij de berekening van het verlaagde maandbedrag.

 

Als u bij de verlaging van het maandbedrag het inkomen van uw partner buiten beschouwing heeft gelaten, geldt de periode van vijftien jaar niet. Dan wordt deze periode (de aflosfase) steeds verlengd met het aantal maanden dat het inkomen van de partner buiten beschouwing is gelaten.

Achterstallige schulden worden nooit kwijtgescholden

 

Het deel van een schuld dat achterstallig is door te laat of onvolledig betalen, wordt na vijftien jaar niet kwijtgescholden.

Overlijden

Als u zou komen te overlijden, gaat uw schuld bij DUO teniet. Uw schuld wordt niet verhaald op uw partner, kinderen of familie. Dat geldt voor alle soorten schulden die wij invorderen.

Aanvullende beurs

Onder bepaalde voorwaarden is het mogelijk dat de aanvullende beurs geheel of gedeeltelijk kwijtgescholden wordt.

 

Maandbedrag verlagen

 

Als u moeite hebt om het vastgestelde maandbedrag te betalen, kunt u een verzoek indienen om uw maandbedrag te verlagen. DUO berekent dan op grond van uw inkomen van twee jaar geleden hoeveel u zou kunnen terugbetalen.

Aanvragen

 

U dient een verzoek om uw maandbedrag te verlagen in door in te loggen op onze website of met het formulier Verzoek verlagen maandbedrag studieschuld. Voor een achterstallige schuld kunt u geen verzoek tot het verlagen van het maandbedrag indienen.

Had u in 2009 een inkomen buiten Nederland, dan moet u ook de bijlage Buitenlands inkomen verlagen maandbedrag studieschuld 2011 downloaden.

 

Bron: DUO - IB-Groep

Formerly known as Knuffelbeertje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.