• 0

bijtelling auto van de zaak in de V&W en balans bij vof

ik heb een specifieke vraag waarop ik het antwoord hier nog niet heb kunnen vinden. In december een 14% bijtelling auto gekocht voor de vof (zonder personeel) die ik samen met mijn vrouw heb. De fiscale bijtelling moet ik in de V&W rekening doen door de bijtelling van 14% van de afschrijving en de overige autokosten af te trekken. Tot zover klopt het volgens mij. Nu heb ik echter daardoor een balansverschil ter grootte van het bijtellingsbedrag. Dit kan ik corrigeren door het 14% bijtellingsbedrag ook op te nemen in de balans aan de activa kant net als de vorderingen, banksaldi etc. Hiermee is mijn bedrijfsbalans dan weer kloppend. Is dit inderdaad de correcte manier of maak ik hier ergens een denkfout?

 

Alvast hartelijk dank voor jullie moeite.

 

Fred

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedoel je de BTW over het prive gebruik? Ik dacht dat dat buiten de balans en de W&V kon blijven en een IB aangelegenheid is... maak me a.u.b. wijzer als ik dat verkeerd zie. Of moet ik daar nog iets mee bij de aangifte in het 4e kwartaal van de omzetbelasting misschien?

 

Bedankt in ieder geval.

 

groet,

 

Fred

Link naar reactie
  • 0

 

Bedoel je de BTW over het prive gebruik? Ik dacht dat dat buiten de balans en de W&V kon blijven en een IB aangelegenheid is...

 

Nee, hier heb je toch het nodige door elkaar gehaald.

 

Dat moet je inderdaad in de BTW aangifte 4e kwartaal meenemen (rubriek 1d). En je mag hetzelfde bedrag ook als bedrijfskosten van de winst aftrekken.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 76 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.