Ga naar inhoud

CE markering bedrijven aanvragen

Geplaatst:

PingPong

Ik weet niet of ik in de juiste topic zit!

Weet er iemand hoe je een CE markering kunt aanvragen voor een medisch product en een indicatie wat het ongeveer gaat kosten.

Alvast bedankt.

Featured Replies

Geplaatst:

RiVe

Hierbij alvast wat informatie om mee te beginnen, wat het gaat kosten is natuurlijk geen zinnig woord over te zeggen.

Medische producten bezitten van nature een hoog risicogehalte, dat uit zich ook weer in de prijs.

Geplaatst:

Frans Sijtsma

CE markering is geen probleem. Stickertjes bestellen, op je product plakken en klaar. Het is geen keurmerk dat al dan niet verleend wordt.

Het is veel belangrijker wat je aan de consument duidelijk maakt door dat stickertje erop te plakken. Namelijk dat jij verklaart dat het product voldoet aan alle geldende europese normen.

Iets over de prijs kun je alleen zeggen als je weet welke normen er nageleefd moeten worden, wat getest moet worden etc.

Lees deze post eens. Staan wellicht nog nuttige handvatten in

Geplaatst:

WaltervL

Kosten voor CE-markering voor medische artikelen is sterk afhankelijk van de toepassing en dus risico voor de mens mbt het artikel. Denk aan rollator tot defribillator.

Maar dat staat heel goed beschreven in de CE zelf. Er valt dus geen zinnig woord over te zeggen. Het beste kan je het opvragen bij het keuringsinstituut die de testen moeten gaan uitvoeren. Ook die kan je vinden in de CE want dat mogen er maar een paar.

Geplaatst:

PingPong

• Auteur

Ok bedankt voor de tips.

Kunt u mij de contact gegevens mailen van een keuringsinstituut?>

Bedankt.

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Hangt er vanaf wat je wil keuren

TUV doet er veel bijvoorbeeld

Frans

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Wellicht TNO ook. Als het een innovatief product is kun je wellicht nog een innovatievoucher aanvragen die je bij TNO kunt besteden

edit: zie onderstaand bericht van Jeroen.

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Geplaatst:

PingPong

• Auteur

Ik heb zojuist een pdf bestand ontvangen, van een medeblogger. Daarin stond vermeld, dat wij ons moeten melden bij TNO.

Het is een soort vragen lijstje van - Ja / Nee, dan kun je naar de volgende vraag gaan.

Misschien wel interessant om op deze of andere topic te plaatsen. Maar weet niet hoe?

Geplaatst:

WaltervL

Als bijlage bij een bericht, maar wel even toestemming vragen. Anders had dat forumlid het ook zelf kunnen doen.

Geplaatst:

PingPong

• Auteur
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.