• 0

Nu ja op alles en straks uitbesteden?

Je kent ze wel, van die ICT'ers die van alles een beetje kunnen en de meeste bekende pakketten wel eens hebben aangeraakt.

Ik wil mijn bedrijfje groot maken door een breed portfolio aan te gaan bieden van mobiele oplossingen voor zakelijke professionals. Of het nu managers zijn of artsen, maakt niet uit. Ik geloof heilig in de toekomst en de marktkansen.

Nu ben ik klein begonnen, en pak het werk wat ik krijg aangeboden zelf op. Dat betekent dus ook dat ik weer aan het programmeren ben geslagen. En dat bevalt me eigenlijk prima.Ik heb het zelf in de hand, en daarmee ook de kosten. Nadeel is dat ik weer erg op de materie zit, mezelf bezet houd en niet veel opdrachten tegelijk aan kan.

Maar dat zit de groeistrategie natuurlijk in de weg. Op middellange termijn wil ik met externe partijen het ontwikkel- en ontwerpwerk uitbesteden. Ik heb veel ervaring met uitbesteden toen ik nog als projectleider bij de ING bank werkte, en ken de valkuilen, maar ook de kansen.

Op dit moment moet ik gewoon aan de slag om brood op de plank te krijgen en is er voor mijn uitbestedingsmodel geen ruimte. Straks zal dat wel moeten. Hoe denken jullie daarover?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Norbert,

 

Over dit toekomstige probleem zit ik ook regelmatig na te denken. Eind vorig jaar kwam ik erachter dat ik een loonslaaf was geworden die voor verschillende bazen werkt.

 

Nu ben ik bezig om mezelf weer bijeen te rapen en weer de ondernemersdraad op te pakken. Desnoods ga ik meer zaken uitbesteden aan concullega's waardoor ik wat minder verdien maar meer kan ondernemen.

 

Mijn tip is: let goed op dat je je focus niet verliest op het ondernemerschap, de neiging om te vervallen in simpel 'uurtje factuurtje' werk is heel groot, vooral als je wat meer klanten krijgt.

 

Veel succes!

 

Groet,

Dirk

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account