• 0

Termijn betalen inkomstenbelasting

Goede avond Higherlevel leden,

 

Ik moet over 3 maanden mijn inkomstenbelasting aangifte weer indienen. Wat is echter de termijn dat na die aangifte ik moet betalen moet dat bijv. binnen 1 maand of staat daar een langere termijn voor. Ook wilde ik graag weten of het altijd mogelijk is om in termijnen te betalen. Graag ontvang ik van jullie meer informatie.

 

Ik heb reeds op jullie forum gezocht middels de zoekfunctie en op www.belastingdienst.nl maar kon daar niks zinnigs vinden.

 

Het gaat hier om een zakelijke/prive belastingaangifte. Dus zowel van mijn inkomen als zzper als in loondienst.

 

Hopelijk kunnen jullie mij een antwoord bieden.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij proef ik een beetje dat je de betaling wil uitstellen, klopt dat? Als ondernemer kun je uitstel aanvragen voor het indienen van de aangifte. Professionele kantoren kunnen zelf een jaar uitstel krijgen. Wellicht is dit een idee?

 

Verder heb je als je voor 1 april aangifte doet voor 1 juli reactie. Dus dan komt het toch nog best snel.

 

Succes!

Met vriendelijke groet,

 

Lammers Administraties & Belastingadvies

 

Elwin Lammers

Link naar reactie
  • 0

Nee ik wil geen uitstel ik kan alles gewoon tijdig aanleveren. Echter weet ik dat ik relatief veel moet bijbetalen gezien mijn situatie. Ik wil dus niet dat ik de aangifte straks in eind april doe en dat ik eind mei alles al betaald moet hebben. Als dit namelijk wel zo is dat nadat hun de aangifte ontvangen hebben ik direct moet betalen ik dit graag van te voren zou willen weten.

 

Wat is dus de termijn waarin de betaling bij hun moet binnen zijn als de aangifte verzonden is? En dus de vraag of ik nadat hun de aangifte ontvangen heb in termijnen kan betalen of is dit niet altijd mogelijk en maken hun daar een keuze in of dat mag of niet?

 

Tevens bedankt voor de reactie.

When you're good for your customers, the customers will be good for you.

Link naar reactie
  • 0

Nee op de aanslag 2010 kun je niet meer in termijnen betalen, dat had je vorig jaar dan moeten doen door in 2010 een voorlopige aanslag aan te vragen. Je had er dus gewoon rekening mee moeten houden toen je de inkomsten binnenkreeg dat je hierover inkomstenbelasting moet betalen door geld apart te zetten of via een voorlopige aanslag alvast te betalen.

 

Zoals gezegd als je voor 1 april aangifte doet, krijg je normaal voor 1 juli de aanslag opgelegd en moet je die binnen ik meen 6 weken te betalen, ik weet niet precies hoe lang die betaal termijn is. maar hoe je het ook went of keert. het is nu 10 januari dat betekent dat je nu weet dat je fors moet betalen, ook al moet je de aangifte nog invullen, je hebt dus minimaal 4-5 maanden om het bedrag wat straks uit het aangifte programma rolt bijeen te sparen. Als je wilt weten hoeveel je moet betalen begin dan eens met 35-40% van je freelance inkomsten te reserveren voor inkomstenbelasting. Dan kom je goed in de richting van wat je moet betalen als je ook nog inkomsten hebt uit loondienst.

 

De enige mogelijkheid om meer tijd te hebben om te betalen is dus uitstel van aangifte aan te vragen, waardoor je vanzelf later kunt betalen omdat de aanslag later komt. Iedere belastingplichtige kan 1x om uitstel vragen die dan eigenlijk altijd zonder vragen word toegekend, met dit uitstel kun je je uitgifte uitstellen tot 1 juli. Daarna gaan ze de aanslag beoordelen en die word dan in de 2e helft van 2011 opgelegd, zodra de aanslag word opgelegd heb je weer een betaal termijn. Dus als je uitstel aanvraagt zul je uiteindelijk pas ergens in oktober of november hoeven betalen, of zelfs nog later.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wil nog wel opmerken dat de termijn niet per se 1 juli is. Dat is de datum waarop de fiscus uiterlijk de teruggave stort als je geld terug krijgt en je voor 1 april de aangifte ingediend hebt.

 

Als je netjes voor 1 april je aangifte indient en je moet bijbetalen, houd er dan rekening mee dat de aanslag wel wat sneller komt dan rond 1 juli. Gebruikelijk is ongeveer 6 weken na het indienen. En dan nog 2 maanden de tijd om te betalen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste J10KP en Roel Jongman,

 

In maart heb ik uitstel van aangifte over de inkomstenbelasting aangevraagd en dit gekregen tot 1 september. Nu moet ik dus bijna de aangifte doen. Wanneer ik dit nu digitaal doe, heb ik dan ook 6 weken de tijd tot ik bericht krijg van de belastingdienst en vervolgens nog 2 maanden de tijd tot dit volledig betaald moet zijn?

 

Alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

Remco

Link naar reactie
  • 0

Dag Remco

 

Ik zou niet meteen rekenen op 6 weken tot het eerste bericht. Als je zoveel mogelijk tijd nodig hebt dan kun je gemotiveerd nog vragen om meer uitstel. Krijg je dat niet, dan moet je de aangifte indienen vlak voor 1-9.

 

Als je moet betalen dan zal vaak binnen 3 weken wel een aanslag opgelegd zijn met 2 maanden betalingstermijn.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.