• 0

Ondernemersplan: krijg de eindbalans maar niet kloppend

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik mis:

 

- investeeringsbegroting

- financieringsplan.

 

 

Er staan dingen op de verkeerde plaats, bijvoorbeeld KVK op de openingsbalans bij vlottende activa

 

Verder horen de huur voor het volgende jaar en de kvk niet op de eindbalans. (is voor volgende jaar) zelfde geld voor nog een aantal dingen.

 

En waarom al die exacte bedragen?

 

 

Ik mis wat orde, tis een beetje onoverzichtelijk. meer groepen maken.

 

Kledingrekken, verlichting, etalage poppen etc. is allemala inventaris.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal dingen:

- BTW staat in eindbalans verkeerd (moet plus zijn)

- Je vergeet je opnamen en resultaatverwerking (cel exploitatiebegroting F51 verwijzing daar onbekend)

- Je beginbalans en je liq1 komt niet overeen, in je beginbalans heb je bv borg en huur etc al betaald echter bij liquiditeitsoverzicht wordt het wederom betaald.

- Verkopen in exploitatiebegroting is excl. BTW, terwijl je bij de liquiditeitsoverzicht de BTW eruit haalt

- Zelfde geldt voor inkopen en alle ander kosten

 

Voorraadpositie lijkt me ook niet helemaal juist.

 

Dat zijn al wel weer een aantal dingen waar je mee verder kan, denk ik.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Helaas zijn de liquiditeitprognoses (voorzichtig uitgedrukt) niet correct.

Met name de BTW is volledig verkeerd.

 

Is er sprake van maandelijkse BTW aangifte ?

 

Mijn advies is post voor post bezien of de volgorde " Logisch" is.

Is b.v. de Kvk in januari niet al in vorig jaar betaald staat immers in de beginbalans.

 

etc.

 

Succes jan van Nistelrooij.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet natuurlijk niet wat je van plan bent om met je ondernemingsplan te doen, maar het lijkt mij niet onverstandig om goed advies te vragen bij iemand. Zeker voor het financiële gedeelte.

 

Want bijvoorbeeld bij een bank of dergelijke werken wel behoorlijk deskundigen. En zij schieten zo gaten in je plan als dit niet goed in elkaar zit.

 

Link naar reactie
  • 0

Het verschil zit in het eigen vermogen. Het eigen vermogen bestaat uit inbreng eigen middelen, +/- winst , +/- opnamen en stortingen. Verder moet je zelf beoordelen of dat het zinvol is om de onderneming te starten. De onderneming moet rendabel zijn. De nettowinst bedraagt, gemiddeld over 3 jaar, € 5.365 per jaar. Deel dat bedrag door het aantal uren dat je met de onderneming bezig bent. Zoals uit het exploitatie overzicht blijkt kom je elk jaar geld te kort om er van te leven. Verder moet je de voorraad eerst voor financieren, de klanten willen immers wat in de winkel zien hangen. Ik vraag me af of dat de opgenomen voorraad van € 15.960 wel voldoende is om klanten te "lokken".

In de balans heb je het over een lening van de bank met een looptijd van 15 jaar. Dat is een aflossing van € 2.000 per jaar, in de berekeningen ga je uit van € 4.000 per jaar. Hoe dan ook, bezint eer ge begint. Succes, Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 101 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.