• 0

Hoe om te gaan met handtekeningcontrole

Wanneer men mijn bedrijf wil inhuren vraag ik altijd of een klant een ondertekend exemplaar wil terugsturen of wil overhandigen bij aflevering.

 

Ik heb nu alleen nu een ondernemer die mij bij aflevering het contract/offerte overhandigde met daarop een handtekening. Ik heb niet gezien of hij hem zelf ondertekende. En schijnbaar heeft hij dit ook niet gedaan. Want hij beweert nu dat het podium nooit is afgeleverd, wij hebben wel wat slechte kwaliteit foto's, GPSadministrtaievan de bus, e-mailtjes waarin hij een offerte aanvraagd en een andere ondernemer die ook spullen kwam brengen (deze moeten we nog benaderen voor een schriftelijke getuigenis. De bevestiging is via de telefoon gegaan.

 

De klant wil nu niet betalen en weigert enig contact (telefoon wordt niet opgenomen, er wordt niet terugebeld en aangetekende brieven worden niet opgehaald bij het postkantoor). Mijn Advocaat wil gaan procederen, maar ik verwacht dat de ondernemer dit vaker heeft gedaan en waarschijnlijk nog wat trukjes achter de hand heeft om eronderuit te komen.

 

Moeten we nu echt zover gaan dat we ook een kopie vragen van een idkaart zodat we de handtekening kunnen checken? OF heeft iemand anders een goed idee?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De spullen heb je toch persoonlijk afgeleverd?

Verder heb jij ze afgeleverd op het door de klant opgegeven adres mag ik aannemen?

Ik weet niet in hoeverre er wetten/regels zijn maar wat ik mijn achterhoofd heb is dat mensen die tekenen daar ook namens bevoegd zijn indien ze aanwezig zijn op dat adres. Niet bevoegd? Dan zouden ze niet mogen tekenen.

 

Is het mogelijk om na te lopen wie van de medewerkers van jouw klant dan wél heeft getekend?

Link naar reactie
  • 0

Zelfs bij de tandarts wordt al om een ID gevraagd......

 

off topic.. ow en ik dacht dat men ingeval van nood je aan de gebitsgegevens te identificeren of is die identificatie alleen geldig als de tandarts een kopietje van je paspoort bij je gebitsgegevens bewaard ;D

 

on topic.

Ik denk dat de beste remedie inderdaad toch is minimaal in het bijzijn van jou laten tekenen, of dit nu de offerte is of een afleverbon.

Verder zou je het risico kunnen beperken door het vragen van een borg voor de geleverde materialen, deze borg bij voorkeur laten pinnen of storten kan ook als identificatie dienen of bewijs van bestelling.

 

In dit geval denk ik dat je wel een goede zaak hebt. je hebt een getekend document en je hebt een groot aantal "kleine" aanwijzingen, de (slechte) foto's, GPS van de bus, offerte aanvraag, telefoon gegevens als je de gespecificeerde rekening hebt. getuigenis van andere leverancier kan zeker ook helpen. Kortom lijkt mij niet bij voorbaat kansloos.. Alles wat hij doet is roepen "was not me".

 

Hoewel vreselijk irritant denk ik dat dit toch ook een risico is wat je tot op zekere hoogte moet willen lopen.. je hebt overal flessetrekkers. maar ik vind niet je bedrijfsproces volledig gericht moet zijn op uitsluiten daarvan. John geeft het ook al aan, naam, datum en handtekening vragen eventueel gecombineerd met het vragen van borg of aanbetaling via bank of pin.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie's. Mijn bedirjfsplan was altijd geen borg en geen betaling vooraf., wat eigenlijk altijd goed is gegaan bij complete producties. Nu we ook losse verhuur gaan doen zal ik inderdaad mijn idee moeten bijstellen.

 

Borg is in mijn branche eigenlijk niet te doen, daar zijn de spullen te duur voor. Een klein simpel geluidsetje (2 speakers en versterker) is al ruim 4000 euro. Zoiets is het ook met een podium (rond de 200 euro per m2.

Dus dan toch maar de betaling vooraf bij nieuwe klanten icm met naam en handtekening bij aflevering. Er wordt altijd een foto gemaakt bij oplevering en ik ga er nu ook een gewoonte van maken om bij ophalen ook een fototoestel mee te geven . Dit ivm schades, schoonmaakosten etc.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.