Ik ben mijn webshop aan het vullen. Dit dmv CMS. Bij ieder artikel dat ik plaats kan ik de meta titel en de metabeschrijving invullen. Uiteraard heb ik een pittige zelfstudie gedaan ( lees: veel googlen ) om het SEO proces een beetje te snappen.
De meta titel is me helemaal duidelijk. En ook de meta beschrijving leek ik prima te snappen. Maar...
Nu lees ik op vele SEO gerelateerde sites dat de Meta beschrijving door Google niet meer gebruikt word voor de zoekresultaten. De enige toegevoegde waarde die deze meta beschrijving dus nog heeft is een reclame middel. Een verleidende tekst maken die klanten over de streep moeten trekken.
Dit zou dus betekenen dat het 'verweven van zoekwoorden' in de meta beschrijving niet meer nodig is.
Daarnaast lees ik ook regelmatig nog op dit soort SEO sites dat het word aangeraden om per pagina een specifieke omschrijving te plaatsen en word het verweven van zoekwoorden weer wel aangeraden....
Aangezien ik op dit moment c.a. 200 artikelen in mn webshop aan het zetten ben, en ik per artikel de meta informatie in kan geven, vroeg ik mij af wat nu juist is?
Als de meta beschrijving niet meer gebruikt word voor zoekresultaten is het dan niet handig om bij ieder artikel dezelfde meta beschrijving te plaatsen. Een mooie pakkende reclame zin zeg maar.
Ik hoop dat ik het goed begrepen hebt, zo niet hoor ik het uiteraard graag.
Wat vinden jullie van mijn gedachtengang? Klinkt het logisch? Praat ik onzin?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mike F
Mike F
Hallo allen,
Ik ben mijn webshop aan het vullen. Dit dmv CMS. Bij ieder artikel dat ik plaats kan ik de meta titel en de metabeschrijving invullen. Uiteraard heb ik een pittige zelfstudie gedaan ( lees: veel googlen ) om het SEO proces een beetje te snappen.
De meta titel is me helemaal duidelijk. En ook de meta beschrijving leek ik prima te snappen. Maar...
Nu lees ik op vele SEO gerelateerde sites dat de Meta beschrijving door Google niet meer gebruikt word voor de zoekresultaten. De enige toegevoegde waarde die deze meta beschrijving dus nog heeft is een reclame middel. Een verleidende tekst maken die klanten over de streep moeten trekken.
Dit zou dus betekenen dat het 'verweven van zoekwoorden' in de meta beschrijving niet meer nodig is.
Daarnaast lees ik ook regelmatig nog op dit soort SEO sites dat het word aangeraden om per pagina een specifieke omschrijving te plaatsen en word het verweven van zoekwoorden weer wel aangeraden....
Aangezien ik op dit moment c.a. 200 artikelen in mn webshop aan het zetten ben, en ik per artikel de meta informatie in kan geven, vroeg ik mij af wat nu juist is?
Als de meta beschrijving niet meer gebruikt word voor zoekresultaten is het dan niet handig om bij ieder artikel dezelfde meta beschrijving te plaatsen. Een mooie pakkende reclame zin zeg maar.
Ik hoop dat ik het goed begrepen hebt, zo niet hoor ik het uiteraard graag.
Wat vinden jullie van mijn gedachtengang? Klinkt het logisch? Praat ik onzin?
De groeten van Mike F
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30813-meta-beschrijving-als-reclame-tekst-of-seo/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag