ik zit in de beginfase van mijn onderneming waar bouwmachines worden verhuurd. Hiervoor gaat er tijd zitten in uiteraard de backoffice activiteiten (admin, technisch onderhoud website, marketing, management etc.) maar omdat ik zonder omzet niet ver kom zullen er ook klanten bezocht moeten worden.
Aangezien ik meerdere projecten heb lopen is het voor mij het meest handig iemand te hebben die het commerciële traject op gaat pakken. Toch heb ik nu nog niet de mogelijkheden personeel vast in dienst te nemen of b.v. auto's te leasen (altijd makkelijk voor een accountmanager...). Ik dacht er daarom aan b.v. iemand in eigen beheer de klanten binnen te laten halen terwijl ik de rest run. Dit wil ik niet in een aparte VOF constructie of iets dergelijks. Deze persoon en mijzelf zou ik gescheiden willen houden. Ik neem dus als het ware een (commerciele) dienst van deze persoon af op provisiebasis. De omzet / afzet zou ik graag gekoppeld zien aan de kosten die ik hiervoor kwijt ben. M.a.w. hard en produktief werken wordt beloond voor degene die aan de commerciele kant zit.
Ervan uitgaande dat bovenstaande constructie goed schriftelijk vast te leggen is zit je ook nog met het stuk VAR en loonheffingen.
Deze persoon zou waarschijnlijk slechts 1 opdrachtgever hebben alhoewel dat niet zeker is. De kans bestaat dan dat de BD bij mij aan komt kloppen om het e.e.a. sociale premies te innen.
Is hier een juiste constructie voor om te zorgen dat ik (nog) geen personeel aan hoef te nemen (en dus niet direct al met hoge kosten zit) of ben ik eigenlijk wel genoodzaakt iemand vast in dienst te nemen wil ik dit goed geregeld hebben?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
R van Putten
R van Putten
Goedemorgen,
ik zit in de beginfase van mijn onderneming waar bouwmachines worden verhuurd. Hiervoor gaat er tijd zitten in uiteraard de backoffice activiteiten (admin, technisch onderhoud website, marketing, management etc.) maar omdat ik zonder omzet niet ver kom zullen er ook klanten bezocht moeten worden.
Aangezien ik meerdere projecten heb lopen is het voor mij het meest handig iemand te hebben die het commerciële traject op gaat pakken. Toch heb ik nu nog niet de mogelijkheden personeel vast in dienst te nemen of b.v. auto's te leasen (altijd makkelijk voor een accountmanager...). Ik dacht er daarom aan b.v. iemand in eigen beheer de klanten binnen te laten halen terwijl ik de rest run. Dit wil ik niet in een aparte VOF constructie of iets dergelijks. Deze persoon en mijzelf zou ik gescheiden willen houden. Ik neem dus als het ware een (commerciele) dienst van deze persoon af op provisiebasis. De omzet / afzet zou ik graag gekoppeld zien aan de kosten die ik hiervoor kwijt ben. M.a.w. hard en produktief werken wordt beloond voor degene die aan de commerciele kant zit.
Ervan uitgaande dat bovenstaande constructie goed schriftelijk vast te leggen is zit je ook nog met het stuk VAR en loonheffingen.
Deze persoon zou waarschijnlijk slechts 1 opdrachtgever hebben alhoewel dat niet zeker is. De kans bestaat dan dat de BD bij mij aan komt kloppen om het e.e.a. sociale premies te innen.
Is hier een juiste constructie voor om te zorgen dat ik (nog) geen personeel aan hoef te nemen (en dus niet direct al met hoge kosten zit) of ben ik eigenlijk wel genoodzaakt iemand vast in dienst te nemen wil ik dit goed geregeld hebben?
Ik hoor het graag.
Alvast bedankt.
https://coolmobile.nl / https://vanputten.com / https://qapital.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/30865-loondienst-of-niet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag