• 0

Zelf ontworpen product laten ontwikkelen in een land met lage productiekosten.

Hallo,

 

Ik ben op zoek naar wat uitleg over het volgende.

Stel dat ik een ontwerp op papier heb van een product en dat zou ik graag willen laten ontwikkelen in een land waar de productiekosten laag zijn, bijvoorbeeld china of japan.

Deze producten vervolgens naar nederland te importeren en te verkopen uiteraard.

Hoe moet ik dit stap voor stap aanpakken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat: Betreft electronica, denk daarbij aan tablet pc met android besturingssysteem.

Hoeveel: Om te beginnen een prototype, en als dit naar mijn zin is en ik er handel in zie, meer uiteraard.

Kwaliteit: De kwaliteit zal A of B klasse worden, dat ligt er maar net even aan hoe de prijs/kwaliteit verhoudingen zijn heb namelijk geen enkel idee van prijs/kwaliteit indicatie..

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je beter in kleinere stappen kunt denken dan een vraag te stellen, hoe je een product vanaf tekening tot kant en klaar product op de markt te brengen.

 

Als ik het goed begrijp heb je nu een tekening, en vanaf de tekening moet nog een produt ontwikkeld worden.

 

Dan zou je eigenlijk naar de zg. hotspots moeten kijken in de wereld, waar worden nu de tablet pc ontwikkeld.

Silicon valley misschien of een ander deel van de wereld.

Of Japan?

Best mogelijk.

 

En dan vanaf daar verder met het laten produceren van het product.

En dan is misschien China weer interesant.

 

En ikk wil je niet ontmoedigen, maar denkend aan een tablet PC, denk ik aan een product wat continue verder uit ontwikkeld moet worden in een razendsnel tempo.

 

Dus voor het laten ontwikkelen moet je waarschijnlijk veel geld uitgeven.

 

Succes,wacht verdere antwoorden af. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen shenzhen china, maar op een "prototype" zit niemand daar te wachten. Die moet jezelf thuis maar maken. Hoe dat werkt?

 

 

-vlieg naar hongkong

-neem trein naar shenzhen

-neem hotel shenzhen

-ga naar de components markt, naar de PCB boer, kun je zo de protel bestanden afgeven

-na 3 dagen pcb's klaar (1 of 1000 dat maakt niet uit, dus hier krijg je wel een "test run"

-ga naar comonents markt, koop alle componenten los, rj45 connector, usb OTG connector, LCD, capacistors, resistors (hou rekening met de toleranties, vaak +/- 5% in china!)

-lever alles in bij de soldeer boys (ook op comonent markt te vinden) let op - voor 5 prototypes gaan ze geen machine instellen, dan solderen ze met de hand (dus dan weet je nog niets)

 

-behuizing is een probleem als het "custom en plastic is" , die kost je minimaal 800 dollar, na mal een paar cent, maar ben je niet tevreden over MAL-1 zul je weer die 800 moeten betalen

 

-batterijen op gsm markt te krijgen (elke vorm, samenstelling sticker)

-dozen in gsm markt te krijgen

 

25022011046.thumb.jpg.1db2fa54d84b0736a805d59d36f2e68d.jpg

Link naar reactie
  • 0

Prijzen zijn laag, op bovenstaand project scheelde zeker 70% tov europa. MAAAAAAR.....

 

...een atmel, kost ~evenveel in china als hier, andere merkcomponenten ook. in bovenstaande zie je bijv verschillende connectoren zitten. Die kosten bij digikey misschien wel 1$ per stuk (AMP) , in china heb je ze voor 5 cent (of nog minder) Dat verschil in kwaliteit merk je, maar goed je kunt dat zelf uitzoeken, aangezien je de componenten (meestal) zelf moet aanleveren aan de firma die ze gaat solderen.

Link naar reactie
  • 0

Als je een dergelijk product wilt laten ontwikkelen in Azië én je wilt A (of B) kwaliteit leveren dan zul je je leveranciers goed uit moeten zoeken.

 

Zelf heb ik ervaring met een aantal producten in China produceren (elektronica en spuitgietdelen) maar de goede bedrijven hiervoor vindt ik lastig te vinden. Je zult er zelf veel verstand van moeten hebben om de kwaliteit te kunnen waarborgen.

 

Ik weet ook niet in hoeverre het apparaat moet concurreren met huidige tablets dan zul je je beurs open mogen trekken. Zeker voor één proto zul je niet snel de juiste fabrieken warm laten lopen is mijn ervaring.

 

Hoever ben je met het ontwerp? Heb je een volledige specificatie van het ontwerp (incl software/io/prestaties) of heb je slechts een paar schetsen? Is er al enige optimalisatie uitgevoerd naar produceerbaarheid?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 104 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.