Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Raoul K
Ik heb het al een aantal keer tussen neus en lippen verteld op dit board; Ik ben hacker, of anders gezegd mijn bedrijf doet hacken. Niet zo'n l*l die je creditcard gegevens probeert te achterhalen, en dan vrolijk op jou kosten mediamarkt.nl leegkoopt, maar iemand die electronische spullen uitelkaar haalt (meestal softwarematig) kijkt waar resticties zitten, en deze dan aanpast naar behoefte van klanten. Meestal eindgebruikers.
Onze specialiteit, sonyericsson. Een erg gesloten system, heel erg goed beveiligd. Ondertussen wel ruim 6jaar ervaring mee.
Er komt een klant via mijn support-email binnen die een oplossing zoekt voor een UMTS camera* (een "gsm" die video beelden uitzend naar de beller) Een product met een ericsson chipset, maar ik had er tot januari nog nooit van gehoord. Is in 2005 verkocht door een provider.
De provider heeft geen support meer voor het apparaat, geen unlock codes (om het te kunnen gebruiken op een ander netwerk) Mijn nieuwe klant heeft 1500 van die dingen, waar hij niets mee kan doen.
Ik begin met het desolderen van de chipset :
Langzaam maar zeker, word de hardware duidelijk. Met multimeter meet ik waar alles heen gaat. In photoshop leg ik een masker / maak ik de sporen zichtbaar zodat ik een pinout maken voor de connector:
Dan kan ik beginnen met de JTAG / kabel en software:
En zie daar, klaar!
Al jaren niet zo veel plezier gehad, leuk project, en zeer voldaan gevoel. Klant ook super tevreden.