Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Scrooge
Scrooge
Ik heb mij hiervoor alleen bezig gehouden met marge goederen. Dat was heel simpel, maar het kostte uiteindelijk teveel tijd.
Nu ga ik importeren uit China. Ik begin met
2050usd voor 10 netbooks (1443 euro)
Hier komt bij: 19% importbelasting, x% invoerrechten en x bedrag inklaringskosten
Laten we er voor het gemak uitgaan dat de invoerrechten 2% zijn (geen idee wat deze werkelijk zijn) en de inklaringkosten 15 euro.
Het totaalbedrag is dus 1443*1.21+15=1761
Nu wil ik deze netbooks verkopen aan particulieren voor 199,95 inclusief 19% BTW. De prijs exclusief BTW is dus 199,95*0,81=161,95
Welke BTW kan ik nu precies terugvorderen en wat is nu precies mijn winst als ik deze 10 netbooks kan verkopen voor 199,95 per stuk?
Formerly known as Knuffelbeertje
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31466-welke-btw-kun-je-terugvorderen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag