Ik heb nog een jaarcontract tot eind dit jaar. In dit contract is vastgelegd dat de werkgever het contract niet mag ontbinden.
Omdat het financieel niet goed gaat, zoekt hij een manier om goedkoop van me af te komen. Zijn voorstel is om een beeindigings-/vaststellingsovereenkomst op te stellen. Daarnaast wil hij me een "gouden handdruk" meegeven omdat ik nu (als ik niets nieuws kan vinden) tot het einde van het jaar in de ww kom. Het netto verschil over de resterende maanden van dit jaar wil hij me meegeven in de vorm van een handdruk.
Is dit een goed voorstel?
Verspeel ik op deze manier mijn rechten op WW ?
Wat moet er in de overeenkomst op worden genomen om verspelen van WW te voorkomen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Frida
Frida
Ik heb nog een jaarcontract tot eind dit jaar. In dit contract is vastgelegd dat de werkgever het contract niet mag ontbinden.
Omdat het financieel niet goed gaat, zoekt hij een manier om goedkoop van me af te komen. Zijn voorstel is om een beeindigings-/vaststellingsovereenkomst op te stellen. Daarnaast wil hij me een "gouden handdruk" meegeven omdat ik nu (als ik niets nieuws kan vinden) tot het einde van het jaar in de ww kom. Het netto verschil over de resterende maanden van dit jaar wil hij me meegeven in de vorm van een handdruk.
Is dit een goed voorstel?
Verspeel ik op deze manier mijn rechten op WW ?
Wat moet er in de overeenkomst op worden genomen om verspelen van WW te voorkomen?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Frida
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31565-ontslag-met-gouden-handdruk-bij-jaarcontract-verspeel-ik-dan-recht-op-ww/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag