• 0

gesprek boekhouder

Morgen heb ik een gesprek met mijn boekhouder.

 

Ik heb een holding en 2 werkmaatschappijen eronder. Ik heb geen personeel in dienst.

 

 

Net voor de crisis was ik voldoende liquide om een langdurig smartcard project te beginnen, er zat toen ook nog voldoende omzet in werkmaatschappij 1 om dat te doen. Na 2 jaar geleur is alle geld op, de omzet geimplodeerd, en het smartcard project nog niet klaar. Achteraf is het natuurlijk niet allemaal de schuld van "de crisis", maar gewoon een process van vallen en opstaan, en wie van hoog komt .... ..... ....

 

Morgen is het tijd om knopen door te hakken, die BV's "voelen" als blok aan mijn been. Verplichtingen hier, verplichtingen daar, ik ben er nooit zo blij mee geweest. Eigenlijk wil ik er vanaf, of op zn minst "stilzetten" zodat ik orde op zaken kan stellen en kan kijken of ik alles nog overeind kan houden.

 

Laatste 9 maanden ben ik op zoek naar geld, ik heb enorm veel geschoven met belastingaanslagen, en de boekhouders facturen. Fiscus heeft nu beslag gelegd op wat inventaris van de werkmaatschappij, vooralsnog ga ik er vanuit dat ik daar wel een regeling mee kan treffen.

 

Bestuurders aansprakelijkheid ben ik niet zo bang voor, klinkt raar, maar ik heb maandag even gechecked bij de KVK of er uberhaubt jaarrekeningen waren gedeponeerd, maar de laatste was in 2007.... Als het omkiept gaat het goed kiepen, prive heb ik bijvoorbeeld een hypotheek bij ING van 600k, verder nog een RC participanten ~100k en 118k hypotheek uit holding.

 

Op dit moment voelt het alsof ik cirkeltjes loop, boekhouder niet betaald ---> gaat extra langzaam doen --> nog meer belasitng onzin ---> ondertussen al in maand 4 van 2011 en nog niets klaar voor 2010 (compensabel verlies!)

 

Concreet; Mijn boekhouder rekent ~ 5200 euro voor 1 holding en 2 werkmaatschappijen, waarvan werkmij 2 nauwelijks gebruikt word. Ik wil hem morgen die centen betalen, zodat ik iniedergeval aangiftes kan doen, teruggave vragen en een gespreid betalings voorstel kan doen richting de belastingdienst. Die 4 maanden van 2011 moet hij mijn ziens door de vingers zien, zeker omdat er geen deponeringen zijn gedaan bij de kvk. (in 2010 heb ik hem nauwelijks betaald, voorgaande jaren ALTIJD in januari, heel jaar vooruit!!)

 

Misschien is het "voordelig" om toch door te gaan met de BV's (ipv nihil aangiftes + nieuwe eenmanszaak) maar dan wil ik een dikke korting proberen te krijgen. Misschien kan iemand aan de hand van de PDF bijlage mij een indicatie geven wat zoiets mag kosten.(2 van de 3 overeenkomsten in de PDF, de overeenkomst die mist is van de nauwelijks gebruikte werkmaatschappij)

 

boekhouder.zip

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kan iemand aan de hand van de PDF bijlage mij een indicatie geven wat zoiets mag kosten.(2 van de 3 overeenkomsten in de PDF, de overeenkomst die mist is van de nauwelijks gebruikte werkmaatschappij)

 

 

 

Dat valt bijna niet te zeggen. De omvang van je administratie is beslissend. Daarnaast, zou je een andere boekhouder vinden, dan zit je weer met opstart/dossierkosten en het feit dat diegene weer alle ins en outs moet weten van je bedrijf.

 

Of je ergens goedkoper uit zult zijn? Wie zal het zeggen...

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

De cijfers die je krijgt moeten je helpen te sturen, moeten je helpen de pijnpunten al snel te laten zien zodat je voordat je in dit soort situaties komt het probleem kan voorkomen. Of die kosten redelijk zijn in termen van gemaakte uren kan een logica zijn maar veel interessanter is het om te kijken of je voor dat geld wel daadwerkelijk geholpen wordt en hebt wat je nodig hebt.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 292 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.