Ik ben zojuist bij een klant geweest voor een totaalinstallatie van een netwerk waar we van te voren een vaste prijs voor hardware+installatie over hebben afgesproken. Nu wil ik factureren maar hij wil graag hardware apart gespecificeerd op de factuur hebben in verband met de boekhouding; afschrijven etc voor hem.
Nu wil ik liever gewoon 1 bedrag factureren waarbij staat 'Totaalinstallatie zoals overeengekomen, evt: zie offerte'
Nu 2 dingen:
1. Klopt het dat hij dit hele bedrag gewoon kan afschrijven? Laten we zeggen apparatuur € 400 en installatie € 600. Factuur waar op staat € 1000.- voor installatie+hardware kan hij dat gewoon afschrijven dan?
2. Ik wil dit gewoon factureren als een totaalbedrag zoals overeengekomen. Ik heb begrepen dat bij een 'vage' productomschrijving je de offerte/hetgeen overeengekomen kan bijvoegen voor je boekhouding (afnemer) zodat hij niet in de problemen komt met BTW aftrek.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
radeoxx
radeoxx
Goedemiddag,
Ik ben zojuist bij een klant geweest voor een totaalinstallatie van een netwerk waar we van te voren een vaste prijs voor hardware+installatie over hebben afgesproken. Nu wil ik factureren maar hij wil graag hardware apart gespecificeerd op de factuur hebben in verband met de boekhouding; afschrijven etc voor hem.
Nu wil ik liever gewoon 1 bedrag factureren waarbij staat 'Totaalinstallatie zoals overeengekomen, evt: zie offerte'
Nu 2 dingen:
1. Klopt het dat hij dit hele bedrag gewoon kan afschrijven? Laten we zeggen apparatuur € 400 en installatie € 600. Factuur waar op staat € 1000.- voor installatie+hardware kan hij dat gewoon afschrijven dan?
2. Ik wil dit gewoon factureren als een totaalbedrag zoals overeengekomen. Ik heb begrepen dat bij een 'vage' productomschrijving je de offerte/hetgeen overeengekomen kan bijvoegen voor je boekhouding (afnemer) zodat hij niet in de problemen komt met BTW aftrek.
Ik ben benieuwd!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31749-afschrijven-en-productomschrijving/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag