Ik sta op het punt om een nieuwe auto te kopen. De vraag is natuurlijk: Is het slim om deze op de naam v/d zaak aan te schaffen? Om voor mij licht in het duisternis te scheppen heb ik een aantal vragen.
Mijn oog is gevallen op een nieuwe fiat 500 van 13.000 euro. De bijtelling bedraag slechts 14%.
Het geld voor de Fiat wordt cash betaald met Prive geld en als ruilauto (met inruilwaarde van 1350 euro) hebben we een opel astra (prive).
Prive zal er +- 11.000 km p/j mee gereden gaan worden. Zakelijk ongeveer 1.500 km.
We zullen deze auto 3 jaar gaan gebruiken.
Kan ik een auto op de zaak aanschaffen met prive geld? Zoja, hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding? Een lening zie ik overigens niet zitten!
Kan ik de BTW bij aanschaf aftrekken als voorbelasting?
Moet ik een km administratie gaan bijhouden?
Wat is de BTW correctie voor privegebruik van deze fiat?
Hoe zit het met de jaarlijkse afschrijvingen?
Hoe zit het met de inkomstenbelasting bij aanschaf van een auto op de zaak?
Hoe zit het met de verkoop van deze auto over 3 jaar? Moet ik dan BTW gaan betalen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
stinkywinky
stinkywinky
Ik sta op het punt om een nieuwe auto te kopen. De vraag is natuurlijk: Is het slim om deze op de naam v/d zaak aan te schaffen? Om voor mij licht in het duisternis te scheppen heb ik een aantal vragen.
Mijn oog is gevallen op een nieuwe fiat 500 van 13.000 euro. De bijtelling bedraag slechts 14%.
Het geld voor de Fiat wordt cash betaald met Prive geld en als ruilauto (met inruilwaarde van 1350 euro) hebben we een opel astra (prive).
Prive zal er +- 11.000 km p/j mee gereden gaan worden. Zakelijk ongeveer 1.500 km.
We zullen deze auto 3 jaar gaan gebruiken.
Kan ik een auto op de zaak aanschaffen met prive geld? Zoja, hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding? Een lening zie ik overigens niet zitten!
Kan ik de BTW bij aanschaf aftrekken als voorbelasting?
Moet ik een km administratie gaan bijhouden?
Wat is de BTW correctie voor privegebruik van deze fiat?
Hoe zit het met de jaarlijkse afschrijvingen?
Hoe zit het met de inkomstenbelasting bij aanschaf van een auto op de zaak?
Hoe zit het met de verkoop van deze auto over 3 jaar? Moet ik dan BTW gaan betalen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/31830-nieuwe-auto-kopen-op-de-zaak-met-cash-geld/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
36 antwoorden op deze vraag