• 0

Probleem met margeregeling......:(

Beste Vrienden,

 

Ik zit al uren te google-en en heb heel wat gelezen over de margeregeling en weet nu al heel veel hierover, maar ik heb geen antwoord kunnen vinden op mijn probleem.

 

Kan iemand mij hiermee helpen.

 

Stel een autohandelaar die auto's inkoopt en verkoopt in marge auto's. Hij koopt schade auto's in en verkoopt het weer door.

 

Kan hij de kosten die hij maakt in aftrek brengen. Maakt het wat uit als de kosten die hij hiervoor maakt wel of geen btw artikelen zijn.

 

Stel je koopt een marge auto die schade heeft voor 5000 euro.

Je betaald bpm van 2000 euro

Je betaald rdw kosten waar geen btw op zit. 200 euro

Je hebt een gebruikte motoronderdeel gekocht die ook margeproduct is 1000 euro

en je koopt bv een nieuwe bumper voor 800 euro excl. btw

 

totaal dus 9.000 euro

Je verkoopt de auto voor 10.000 euro door.

 

In principe heb je 1000 euro winst en zou je denk ik hiervan btw moeten betalen of heb ik het nou mis.

Of moet ik 10.000-/-5000=5000 euro hierover btw moeten betalen.

 

Als ik over die 500 euro btw moet betalen dan blijf er voor mij niets over en draag alles aan de belastingdienst.

 

Kan iemand mij hiermee helpen en mij hiermee verlichten.

 

Alvast bedankt.....

de auto heeft eigenlijk 8

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

beste Sidra

 

Bij mijn weten verkoopt de Erasmus Universiteit geen 2e hands auto´s en dus gaat dit topic dicht omdat het een studievraag is. Zie onze huisregels.

 

Alles staat in de wet en je zit hopelijk niet voor niets op het Erasmus. Alle fiscalisten hebben het zo moeten leren, ook zonder HL :P. En mag ik daarbij opmerken dat voor een Uni student dit toch echt te vinden moet zijn in de vakstudie icm de wetgeving en jurisprudentie >;(

 

Succes met je studie desalniettemin.

 

Joost

 

HL admin

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

In beginsel werkt de margeregling zo, tenzij het gaat om een bedrijf dat wisselend marge en niet-marge auto's inkoopt, zodat onmogelijk kan worden nagegaan welke kosten kunnen worden toegerekend. In dat geval mag het zo.

 

Kwestie van zo nu en dan eens google verlaten en een keer een kijkje nemen op de site van de Belastingdienst zelf. Als het naar aanleiding daarvan nog niet duidelijk is, dan horen we graag je specifieke vervolgvraag.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.