Ik heb een het een en ander gelezen over zakelijk beleggen. Stel het volgende:
Mijn holding ontvangt winst van de werkmaatschappij. Dit geld kan ik via dividend of loon naar mij prive overhevelen. Ik kies er echter voor om ermee te gaan (zakelijk) beleggen. Als ik verlies maak op de beleggingen dan zijn de kosten aftrekbaar van de winst.
Ik heb topics gelezen waarin een eenmanszaak of vof gaat beleggen. Het beschouwen van beleggingsverliezen als kosten is dan niet altijd mogelijk. (bv. omdat het om speculatief beleggen gaat). Gelden dezelfde regels voor beleggen binnen een BV?
Welke regels gelden er voor het boeken van beleggingsverliezen als kosten in een BV?
Welke regels gelden er voor het nemen van beleggingsrisico binnen de BV?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ondernemer 1100
ondernemer 1100
Beste allen,
Ik heb een het een en ander gelezen over zakelijk beleggen. Stel het volgende:
Mijn holding ontvangt winst van de werkmaatschappij. Dit geld kan ik via dividend of loon naar mij prive overhevelen. Ik kies er echter voor om ermee te gaan (zakelijk) beleggen. Als ik verlies maak op de beleggingen dan zijn de kosten aftrekbaar van de winst.
Ik heb topics gelezen waarin een eenmanszaak of vof gaat beleggen. Het beschouwen van beleggingsverliezen als kosten is dan niet altijd mogelijk. (bv. omdat het om speculatief beleggen gaat). Gelden dezelfde regels voor beleggen binnen een BV?
Welke regels gelden er voor het boeken van beleggingsverliezen als kosten in een BV?
Welke regels gelden er voor het nemen van beleggingsrisico binnen de BV?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32233-beleggen-in-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag