• 0

Inkomsten genereren via site...

Hoi allemaal.

 

Ik weet niet zeker of dit het juiste plekje is voor dit bericht... Maar dat zie ik vanzelf dan wel.. :)

 

Ik heb voor de korfbalvereniging waar ik sport de website (http://www.kvtilburg.nl ;) ) gemaakt en onderhoud deze met nog een aantal andere mensen. Nu draait alles momenteel als een tiet. De site krijgt steeds meer (vaste) bezoekers uit het hele land. Bijna alleen goede reacties.

 

Nu zijn ze bij mijn vereniging het sponsor beleid nogal aan het aanpakken. Zo wil ik dus via de website dus ook mijn steentje bijdragen. De vereniging had al aangegeven dat zie iets voor sponsors wilde hebben op de site. Deze zijn inmiddels geplaatst.

 

Maar ik zat aan iets heel anders te denken. Ik wil dus op een ludieke manier "geld verdienen" voor de vereniging.... Zo hebben wij bv namelijk 2 dartborden in de kantine die nodig aan vervanging toe zijn... Ik zou dus geld willen verdienen om deze 2 borden te kunnen vervangen. Het gaat dus niet om grote bedragen.

 

Ikzelf zat te denken aan iets van een soort dartloterij. Iedereen kan een nummer van een bord kopen voor 50 ct ofzo (dus 20 cijfers per week=10euro + de bull voor 1 euro ofzo).

Elke week gaat er iemand 3 pijlen gooien en de eigenaren van het cijfer verdienen dan een prijsje of een klein geld bedrag.

 

Heeft er iemand al iets gedaan wat hier op lijkt (het was maar een voorbeeldje) of een ander goed idee wat ik kan gebruiken om een aantal dingen in de kantine te vernieuwen...? (Zo hebben we ook nog een computer nodig... ::) )

 

Wie bedenkt iets leuks én uitvoerbaars???

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Uuhh..eerste wat me te binnen schiet is 'vlooienmarkt'. Je kan een virtuele vlooienmarkt maken, dan kunnen de leden ook ten allen tijde van hun overbodige spullen af.

 

Het plaatsen van banners kan ook werken, kijk op statistieken.pagina.nl voor het plaatsen van betaalde banners

 

momenteel schiet me niet meer te binnen

 

Succes

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
  • 0

Ik weet toevallig dat ze in Friesland "Schijt je rijk" hebben gedaan...

Net zoiets als jouw dartbord. Iedereen kon een stukje land "kopen" en waar de koe zijn vlaai deponeerde was de hoofdprijs...

 

Friezen toch.

 

1) Een niet echt orgineel idee: maak een 'korfbal'-kalender ;)

2) Laat de club supporten dmv kleine geldbedragen: dus de mogelijkheid om bijv. 1 tot 5 euro te storten via de website. Als ik mijn club kan helpen door 1 euro te storten doe ik dit wel. En als veel mensen dit doen hebben jullie nieuwe dartborden.

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Kijk bij loterijen wel even naar de wettelijke implicaties. Ik ken ze niet maar weet wel dat er in sommige situaties een vergunning en de betrokkenheid van een notaris vereist is.

 

Misschien is er een notaris of jurist in de vereniging die hier meer van weet.... Kan die ook zijn steentje bijdragen. ;D

Auto leasen? Eerst bij LeaseVergelijker kijken! | InfoTrade: erkend Adwords Qualified Company

 

Hope is not a strategy!

Link naar reactie
  • 0

Eigenlijk is het heel simpel. Kijk maar eens op http://www.nasonline.nl . Adverteerders betalen 50 euro per kwartaal, en het begint redelijk te lopen. Inmiddels zijn er vijf tot zes gegadigden om ook een banner te nemen. Deze gaan dan gewoon rouleren. Het zijn allemaal lokale bedrijven, dus geen pay-per-click gedoe. Met 300 euro per kwartaal kan je lachend een dartbord kopen, wacht je nog een paar maanden dan zit die computer er ook wel in.

 

Krijg je natuurlijk de vraag of je met 100 banners je adverteerders nog wel te vriend houdt. Deels wel, want het is clubbinding voor heb. Anderzijds schroeven we dan gewoon de prijs op van de banners, waardoor er vanzelf wel een paar afvallen. Niet creatief, niet uniek, maar wel hartstikke rendabel.

 

Overigens kan je op onze eigen site meer lezen over Clubsites, waarvan NASonline deel uitmaakt. (Of is dit reclame?)

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.