Ga naar inhoud

AOV-verzekering - hoe boeken? (Exact)

Geplaatst:

Bondjack

Hoi, Ik heb al even lopen zoeken in het forum maar ik kan geen antwoord vinden op de volgende vraag.

Ik heb een zzp verzekering van Interpolis (arbeidsongeschikheid). Nu ben ik net bezig met het omzetten van m'n boekhgouding uit excell naar een online boekhoudpakket. In het grootboek rekenschema zie ik geen post voor verzekeringen. Waar zouden jullie verzekeringen onder wegboeken of kan ik een nieuwe post hiervoor aanmaken?

Bedankt alvast!

[titel aangepast - mod]

Featured Replies

Geplaatst:

Marjan

Een aov verzekering is een inkomensverzekering en dus prive. Als je deze in je administratie wil boeken valt het onder privé mutaties. Zelf heb ik grootboeknummer 638 hiervoor. Anders als privé opname boeken of niet boeken en gewoon in privé betalen.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Geplaatst:

Bondjack

• Auteur

owww okee dat wist ik niet.

Vorig jaar heb ik ook op de zaak geboekt, even controleren of mijn boekhouder het er dan wel heeft uitgevist.

Okee het is dus geen opvoerbaar stuk. balen ;) kost toch +/- 1200 euro per jaar.

Geplaatst:

Roel J

de AOV premie is aftrekbaar via de inkomsten belasting maar niet als bedrijfskosten ten laste van de winst.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.