• 0

Filmpjes voor FloraFaunaCheck.nl

Omschrijving van je concept:

FloraFaunaCheck.nl is een applicatie die de interpretatie van grootschalige ecologische inventarisatie gegevens beschikbaar maakt voor een groot publiek. Oftewel: We inventariseren van een hele gemeente alle aanwezige soorten en voeren dat in op FloraFaunaCheck.nl. Iedere initiatiefnemer binnen de gemeente kan dan kijken of er beschermde soorten aanwezig zijn en of hij daar dan dus rekening mee moet houden.

 

Op dit moment laat iedere initiatiefnemer zelf zo'n apart onderzoek uitvoeren, maar dat is duurder en het duurt vaak een jaar totdat een initiatiefnemer de resultaten heeft.

 

Ik heb drie filmpjes laten maken:

1. Een testimonial van een gemeente die enthousiast is

2. Hoe het systeem werkt

3. Achtergrond waarom ik dit systeem bedacht heb

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb het idee bedacht, laten ontwikkelen en lay-outen, bij gemeenten onder de aandacht gebracht en filmpjes laten maken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Dat we ons werk zinvoller wordt. Efficiënter werken en een betere bescherming van de Nederlandse flora en fauna, waarbij iedereen die een ruimtelijke ontwikkeling uit wil voeren op een makkelijke manier (en direct) rekening kan houden met de beschermde soorten die er aanwezig zijn.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het enige enigzins vergelijkbare dat bestaat is een databank waar heel veel waarnemingen inzitten. Maar ik laat de interpretatie (en dus wat een initiatiefnemer ermee moet) zien ipv de waarneming die vervolgens nog geïnterpreteerd moet worden. Bovendien is de achtergrond van onze data een goede inventarisatie waarmee je ook de afwezigheid van soorten kunt vaststellen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe de filmpjes beter kunnen, ik vind het zelf erg lastig om er commentaar op te geven:

 

http://www.ietsmetfilm.nl/regelink-ecologie-en-landschap

wachtwoord: zwaluw

 

Oftewel:

- Haal je uit deze drie filmpjes (met name het interview) voldoende informatie en snap je het systeem nu?

- Zonee, wat mis je, welke stap gaat te snel?

- Zoja, hoe kunnen we gemeente ambtenaren nog sneller over de streep halen om hierin mee te doen?

 

De applicatie zelf is te vinden onder: http://pijnackernootdorp.florafaunacheck.nl (de portal van de gemeente Pijnacker-Nootdorp)

 

 

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik snap dat het niet geheel je vraag is maar wilde wel wat tips geven op het filmpje zelf. Om heel eerlijk te zijn vind ik het namelijk niet bijster goed gemaakt. Punt 1 is er niet gedraaid vanaf een statief wat heel onrustig beeld geeft. Daarbij zoomen tijdens een interview kan wel maar dan heel langzaam en dan moet de camera sowieso wel steady staan. Het filmpje oogt ook saai waardoor je enigszins verveelt raakt. Dit is heel goed op te lossen door tussenshots te gebruiken, dus laat shots zien die over het onderwerp gaan. Dus je krijgt spreker in beeld en dan een aantal tussenshots en dan ga je weer over naar de spreker in beeld. (Audio van de spreker laat je continu door lopen) Dus geef meer info over het onderwerp doormiddel van andere beelden dan alleen een spreker in beeld.

 

Het is maar een tip ;)

www.bezembinderproducties.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo Johannes,

 

Een paar opmerkingen.

 

Het onderste filmpje vind ik eerlijk gezegd niet sterk. Dat mag van mij best wat compacter en gestructureerder. Je hoeft voor mij bijvoorbeeld niet zo veel voorbeelden van beschermde flora en fauna te noemen om je punt te maken. En als je begint over "De gemeente moet ..." is voor mij niet duidelijk of je het over de "oude" situatie hebt of over de eerste stap bij het afnemen van jouw dienst. De tekst "Voordelen" verschijnt in beeld, terwijl je het daarvóór al over voordelen hebt gehad.

 

Bij dat onderste filmpje vind ik het ook niet prettig dat je mij niet aankijkt.

 

Als je applicatie ook bedoeld is voor gebruik door een simpele burger, dan heb ik daar wel wat vraagtekens bij. Je uitleg ("Klik op de kaart om punt voor punt het gebied aan te geven. Klik vervolgens om het gebied af te ronden op het beginpunt.") vind ik erg cryptisch.

 

Je biedt - volgens de uitleg - de mogelijkheid om een adres in te geven, maar als ik een straatnaam en huisnummer in Pijnacker intik, verspringt de kaart naar Leeuwarden. Zet ik er "Pijnacker" achter, dan komt wel Pijnacker in beeld, maar ik kan niet doorgaan naar stap 2 ("Ingrepen").

 

Ik vind het erg lang duren wanneer ik op "Resultaat" klik alvorens het resultaat verschijnt. En is voor de gewone burger duidelijk wat je bedoelt met "Ffw tabel 3, bijlage IV HR" of "aanwezige habitats"?

 

Soms gaat de layout van je resultaat mis, of de tekst, bijvoorbeeld "Er is binnen uw plangebied wel onderzoek geen of onvoldoende onderzoek uitgevoerd ..."

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Top, hier kan ik wat mee.

 

Wat betreft de filmpjes: die zijn wel met een statief gemaakt. Alleen het testimonial niet.

 

@John: mooi je opmerking over het zoeken, daar ga ik iets mee doen!

Heb je een alternatief voor onze kriptische zin bij de eerste stap?

Over de beschermingsstatus en het resultaat bij stap 3 zal ik meer uitleg toe gaan voegen.

Kun je een print-screen van de lay-out maken die mis gaat, ik heb daar nog niets van gemerkt...

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 1

Zie bijgaand een print-screen waarop zowel de verkeerd lopende tekst als het layout probleem zichtbaar zijn.

 

Nog iets wat me nu opvalt: als ik van de "Resultaat" tab terugga naar de "Gebied" tab en dan mijn selectie wis, blijft de tekst "Klik op de tab "Ingrepen" om verder te gaan, of klik op "Wis huidige selectie" om een nieuw gebied aan te geven." staan, terwijl het dan logisch zou zijn dat de instructie voor het selecteren van een gebied weer verschijnt.

 

Ik kan niet zo snel een korte zin verzinnen voor de selecteer-instructie. Misschien is het voldoende om alleen de tweede zin te wijzigen in "Klik als laatste weer op het beginpunt".

JR.thumb.jpg.330ebc694ff0e3d5ce536f7a7e3e626e.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.