FloraFaunaCheck.nl is een applicatie die de interpretatie van grootschalige ecologische inventarisatie gegevens beschikbaar maakt voor een groot publiek. Oftewel: We inventariseren van een hele gemeente alle aanwezige soorten en voeren dat in op FloraFaunaCheck.nl. Iedere initiatiefnemer binnen de gemeente kan dan kijken of er beschermde soorten aanwezig zijn en of hij daar dan dus rekening mee moet houden.
Op dit moment laat iedere initiatiefnemer zelf zo'n apart onderzoek uitvoeren, maar dat is duurder en het duurt vaak een jaar totdat een initiatiefnemer de resultaten heeft.
Ik heb drie filmpjes laten maken:
1. Een testimonial van een gemeente die enthousiast is
2. Hoe het systeem werkt
3. Achtergrond waarom ik dit systeem bedacht heb
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb het idee bedacht, laten ontwikkelen en lay-outen, bij gemeenten onder de aandacht gebracht en filmpjes laten maken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Dat we ons werk zinvoller wordt. Efficiënter werken en een betere bescherming van de Nederlandse flora en fauna, waarbij iedereen die een ruimtelijke ontwikkeling uit wil voeren op een makkelijke manier (en direct) rekening kan houden met de beschermde soorten die er aanwezig zijn.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het enige enigzins vergelijkbare dat bestaat is een databank waar heel veel waarnemingen inzitten. Maar ik laat de interpretatie (en dus wat een initiatiefnemer ermee moet) zien ipv de waarneming die vervolgens nog geïnterpreteerd moet worden. Bovendien is de achtergrond van onze data een goede inventarisatie waarmee je ook de afwezigheid van soorten kunt vaststellen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Hoe de filmpjes beter kunnen, ik vind het zelf erg lastig om er commentaar op te geven:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Johannes Regelink
Johannes Regelink
Omschrijving van je concept:
FloraFaunaCheck.nl is een applicatie die de interpretatie van grootschalige ecologische inventarisatie gegevens beschikbaar maakt voor een groot publiek. Oftewel: We inventariseren van een hele gemeente alle aanwezige soorten en voeren dat in op FloraFaunaCheck.nl. Iedere initiatiefnemer binnen de gemeente kan dan kijken of er beschermde soorten aanwezig zijn en of hij daar dan dus rekening mee moet houden.
Op dit moment laat iedere initiatiefnemer zelf zo'n apart onderzoek uitvoeren, maar dat is duurder en het duurt vaak een jaar totdat een initiatiefnemer de resultaten heeft.
Ik heb drie filmpjes laten maken:
1. Een testimonial van een gemeente die enthousiast is
2. Hoe het systeem werkt
3. Achtergrond waarom ik dit systeem bedacht heb
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb het idee bedacht, laten ontwikkelen en lay-outen, bij gemeenten onder de aandacht gebracht en filmpjes laten maken.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Dat we ons werk zinvoller wordt. Efficiënter werken en een betere bescherming van de Nederlandse flora en fauna, waarbij iedereen die een ruimtelijke ontwikkeling uit wil voeren op een makkelijke manier (en direct) rekening kan houden met de beschermde soorten die er aanwezig zijn.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Het enige enigzins vergelijkbare dat bestaat is een databank waar heel veel waarnemingen inzitten. Maar ik laat de interpretatie (en dus wat een initiatiefnemer ermee moet) zien ipv de waarneming die vervolgens nog geïnterpreteerd moet worden. Bovendien is de achtergrond van onze data een goede inventarisatie waarmee je ook de afwezigheid van soorten kunt vaststellen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Hoe de filmpjes beter kunnen, ik vind het zelf erg lastig om er commentaar op te geven:
http://www.ietsmetfilm.nl/regelink-ecologie-en-landschap
wachtwoord: zwaluw
Oftewel:
- Haal je uit deze drie filmpjes (met name het interview) voldoende informatie en snap je het systeem nu?
- Zonee, wat mis je, welke stap gaat te snel?
- Zoja, hoe kunnen we gemeente ambtenaren nog sneller over de streep halen om hierin mee te doen?
De applicatie zelf is te vinden onder: http://pijnackernootdorp.florafaunacheck.nl (de portal van de gemeente Pijnacker-Nootdorp)
Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32671-filmpjes-voor-florafaunachecknl/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag