Via Google kwam ik op dit forum terecht en ik hoop dat julle me kunnen helpen.
Sinds begin april sta ik in Nederland ingeschreven bij de KvK als ondernemer. Ook heb ik een Nederlands BTW nummer.
Vanaf het moment tot nu ben ik werkzaam als Freelancer bij een bedrijf in Belgie.
T/m mei heb ik me ingeschreven bij een Payroll bedrijf die mij netjes uitbetaalde. Hun stuurde mijn opdrachtgever facturen.
Van mei t/m juni ben ik gestopt met dat payroll bedrijf en stuur ik zelf de facturen.
Nu moet ik BTW aangifte doen.
Mijn vragen zijn;
- moet ik mijn omzet ( t/m mei) ook opgeven? En mag ik de kosten die ik in die tijd heb gemaakt opgeven als voorbelasting? Dit was in de tijd toen het Payroll bedrijf mij uitbetaalde.
- ik gebruik de term BTW verlegd. Heeft dit verdere consequenties?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M Groters
M Groters
Geachte leden,
Via Google kwam ik op dit forum terecht en ik hoop dat julle me kunnen helpen.
Sinds begin april sta ik in Nederland ingeschreven bij de KvK als ondernemer. Ook heb ik een Nederlands BTW nummer.
Vanaf het moment tot nu ben ik werkzaam als Freelancer bij een bedrijf in Belgie.
T/m mei heb ik me ingeschreven bij een Payroll bedrijf die mij netjes uitbetaalde. Hun stuurde mijn opdrachtgever facturen.
Van mei t/m juni ben ik gestopt met dat payroll bedrijf en stuur ik zelf de facturen.
Nu moet ik BTW aangifte doen.
Mijn vragen zijn;
- moet ik mijn omzet ( t/m mei) ook opgeven? En mag ik de kosten die ik in die tijd heb gemaakt opgeven als voorbelasting? Dit was in de tijd toen het Payroll bedrijf mij uitbetaalde.
- ik gebruik de term BTW verlegd. Heeft dit verdere consequenties?
Alvast bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32783-freelancer-in-belgie/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag