Ik en mijn compagnon hebben ons onlangs ingeschreven als vof en het begint allemaal al aardig te lopen.
Nou is het bijhouden van de inkomsten en uitgaven één ding, het maken van de daadwerkelijke boekhouding en doen van de btw-aangifte een heel ander iets.
Het liefst zouden wij een accountant inhuren als ondersteuning, maar hiervoor is nog geen budget. Bovendien willen we zelf ook de kneepjes leren zodat we zelf ook goed weten wat er met de financiën gebeurt, maar waar te beginnen?
Ik ben al begonnen met het leren boekhouden, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe ik:
1. Een simpele BTW-aangifte doe; waar ik op moet letten bij de belastingdienst?
2. Hoe ik een laptop, printer en dergelijke kan kopen op kosten van de zaak (dus zonder BTW)?
- Ook als de betaling nog komt van privé rekening en nog niet van de zakelijke rekening?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Anoniem01
Anoniem01
Beste Higherlevelers,
Ik en mijn compagnon hebben ons onlangs ingeschreven als vof en het begint allemaal al aardig te lopen.
Nou is het bijhouden van de inkomsten en uitgaven één ding, het maken van de daadwerkelijke boekhouding en doen van de btw-aangifte een heel ander iets.
Het liefst zouden wij een accountant inhuren als ondersteuning, maar hiervoor is nog geen budget. Bovendien willen we zelf ook de kneepjes leren zodat we zelf ook goed weten wat er met de financiën gebeurt, maar waar te beginnen?
Ik ben al begonnen met het leren boekhouden, maar is er iemand die mij kan vertellen hoe ik:
1. Een simpele BTW-aangifte doe; waar ik op moet letten bij de belastingdienst?
2. Hoe ik een laptop, printer en dergelijke kan kopen op kosten van de zaak (dus zonder BTW)?
- Ook als de betaling nog komt van privé rekening en nog niet van de zakelijke rekening?
Alvast bedankt,
Niels
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/32786-laptop-printer-op-de-zaak-btw-aangifte-waar-op-te-letten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag