• 0

Spooknota 'Centrale Bedrijfs Registratie'

Heb gisteren een nota binnengekregen voor bijna 300 euro van 'Centrale Bedrijfs Registratie'

Hij kwam aan de dag nadat ik een marktpas had aangevraagd en ik dacht dat het een wat fors uitgevallen rekening was.

Het blijkt een spooknota te zijn en het gaat dus om fraude.

Omdat ik hem bijna betaald had, wou ik deze waarschuwing her en der plaatsten.

Ik ben er alleen achter gekomen dat het om fraude ging, omdat ik de mensen van de marktpas belden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is blijkbaar de nieuwe zomerscam. Waarschuwingen overal.

 

De nota (offerte) is afkomstig van Global Marketing Services uit Arnhem, gevestigd in een prive-appartement dat te koop staat. De domeinnaam is geregistreerd door iemand met een Turkse achternaam en wordt gehost door een IT-bedrijf uit Zevenaar. Hoe makkelijk daar mee gesjoemeld kan worden, weet ik niet.

 

Je vraagt je af: volgt iemand die sporen op? Bij de oude KVK-scam werd de bankrekening bevroren en een groot deel van de mailing onderschept. Er zou eigenlijk een speciaal scam-team moeten zijn dat aan de hand van simpele criteria snel kan ingrijpen wanneer er weer eens een grootschalige actie plaatsvindt. Vaag aanbod, grootschalige werving: bankrekening bevriezen en onderzoek starten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Het was vooral de timing wat mij bijna liet inluizen.

Dag nadat ik een marktpas thuis verstuurd kreeg en dus een rekening achteraan verwachtte.

De kleuren van de brieven leken ook op elkaar, blauw/wit.

Had ik klakkeloos betaald, had ik de fraude ook niet ontdekt, voordat ik het echte nota van hbd binnenkreeg.

Weer een ervaring rijker dus.

Ik zal (nog) beter opletten in de toekomst.

Waren ze niet zo happig geweest, zouden ze denk ik meer mensen te pakken krijgen.

Was het 40 of 60 euro, had ik eerder gedacht 'dat zal wel' en het bedrag overgemaakt.

Ben benieuwd wat er gebeurd is met de mensen die wel zijn ingeluisd.

Ook een ervaring rijker?

En uiteraard 300 euro's armer.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

heb ook zo'n brief gekregen en ben direct gaan googelen omdat ik het niet vertrouwde.

Op lichterij dus.

Heb deze mensen een email terug gestuurd dat ik een kleine ondernemer ben en hun factuur niet direct kon betalen.

Ik vroeg of ik in termijnen kon betalen.

Ik kreeg de volgende reactie terug:

 

Geachte Heer Mevrouw,

 

Naar nader overleg doe ik u het volgende aanbod u mag het

im twee termijnen overmaken. het totale bedrag moet wel voor eind September

bij ons op de rekening bijgeschreven zijn

 

In afwachting van een spoedige afwikeling

 

centrale bedrijfs registratie

Administratie

 

Je ziet wat spelfouten en ze gaan dus serieus op mijn mail in, terwijl ik heb laten blijken dat ik dacht dat het om een factuur gaat. Zou ik hier wat mee kunnen gezien deze reactie per mail?

 

Mvg

Michel

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.