• 0

Stuk boekhouding "weg"

Beste allemaal,

 

Even een vraag in stappen uitgelegd:

 

-in 2006 het boekhoudpakket KING aangeschaft

-in 2009 gestopt met het onderhoudsabonnement omdat we met een ander pakket verder gaan

-dit is pas in 2011 gebeurt waardoor 2010 nog in KING geboekt is.

-nou is er door bliksem mijn computer gecrasht waardoor ik een nieuw systeem heb aangeschaft.

-gelukkig nog een back-up van de KING administratie dus ik de CD (uit 2006) opnieuw geinstalleerd en proberen te importeren maar hier komt een foutmelding. Na heb bellen met king blijkt dat ik een nieuw pakket moet kopen (1295,-) en anders heb ik dikke pech...

 

Weten jullie nog een oplossing, want hoe moet de boekhouder anders het jaar 2010 van 2 bedrijven opmaken?

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een gouden idee heeft!

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

De aangiftes zijn nog niet rond, dus heb het daar voor nodig.

 

Gelukkig bestaan er ook nog hulpvaardige mensen, ik heb iemand gevonden die wil proberen om met zijn KING pakket mijn 2 administraties te kunnen openen en de belangrijke zaken te mailen!

 

Ik hou jullie op de hoogte, en anders wordt het een lang weekend 24/7 inboeken.... (compleet 2010 voor 2 bedrijven)

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Een oude computer, de systeemdatum terugzetten naar 2008 of 2006 ?

Licenties werken wel eens met een systeemdatum.

Kan zijn dat hij signaleert dat je licentie niet meer geldig is.

Geen verbinding maken voor upgrade, e.d., gewoon stand alone installatie ?

 

Wellicht een domme opmerking van een leek, maar logisch gezien moet je tot het moment van verloop licentie de mogelijkheid hebben om over al je gegevens te beschikken met werkende programmatuur.

Kan zijn dat de verstreken boekjaren niet bestaan of niet geopend zijn bij je nieuwe installatie.

Kan dan zijn import (mutaties) niet plaatsen in je boekjaren

 

Succes !!

Roland

 

Link naar reactie
  • 0

Het is misschien zout in een open wond. Maar waarom zijn er geen backups gemaakt van de administratie, en wellicht andere noodzakelijke bestanden voor je onderneming?

 

Ik wens je in iedergeval succes. Ik hoop dat het mij nooit zal overkomen.

Link naar reactie
  • 0

. Maar waarom zijn er geen backups gemaakt van de administratie, en wellicht andere noodzakelijke bestanden voor je onderneming?

 

Het ligt niet zozeer aan geen backups, het boekhoudprogramma installeert ze niet meer. Wel was het beter voor alle zekerheid twee systemen te hebben waarop je het programma op hebt staan vanaf de eerste installatie. Dat heb ik ook (maar geen KING). Buiten dat zou ik volgens de uitleg van adlasko het probleem toch bij KING leggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Even een vraag in stappen uitgelegd:

 

-in 2006 het boekhoudpakket KING aangeschaft

-in 2009 gestopt met het onderhoudsabonnement omdat we met een ander pakket verder gaan

-dit is pas in 2011 gebeurt waardoor 2010 nog in KING geboekt is.

-nou is er door bliksem mijn computer gecrasht waardoor ik een nieuw systeem heb aangeschaft.

-gelukkig nog een back-up van de KING administratie dus ik de CD (uit 2006) opnieuw geinstalleerd en proberen te importeren maar hier komt een foutmelding. Na heb bellen met king blijkt dat ik een nieuw pakket moet kopen (1295,-) en anders heb ik dikke pech...

 

Weten jullie nog een oplossing, want hoe moet de boekhouder anders het jaar 2010 van 2 bedrijven opmaken?

 

Hoop dat het een beetje duidelijk is en dat iemand een gouden idee heeft!

 

 

Als je de mutaties in back-up hebt, kun je je boekhouder vragen of hij deze kan converteren naar een audit file.

 

Staan alle mutaties digitaal in een (dsv?) bestand, welke weer naar excell kunnen worden geconverteerd.

 

Als je boekhouder dit niet kan, misschien een accountantskantoor ?

Wel iets duurder, maar die hebben meer soorten programmatuur en conversies hiervoor.

Eenmalige opdracht tegen uurtarief, vragen kan altijd, vooral als je ze het idee geeft dat je denkt aan een andere boekhouder ( alleen maar de gedachte ;) )

 

Groetjes en succes !!,

Roland

Link naar reactie
  • 0

Wellicht werkt het systeem niet meer omdat er sprake is van een "vervaldatum" of iets dergelijks? Ik heb een boekhoudpakket waarvoor ik jaarlijks een fee betaal; als ik dat niet doe, kan ik na de vervaldatum van de licentie niet meer inloggen. Het is gewoon een pakket dat op mijn eigen pc draait.

 

Ik heb daar echter iets op gevonden :

 

Het softwareprogrammaatje RUNASDATE ;D; te vinden via google.

 

Download deze software (gratis), en voer in het programma het EXE file in van je boekhoudpakket. Je moet ook een datum invullen; zorg ervoor dat die datum ligt in de periode waarvoor je licentie o.i.d. nog geldig was (2006??)..En via RUNASDATE wordt dan je boekhouding gestart.

 

Bij mij werkt het perfect, maar is wellicht niet voor elke software geschikt.

Probeer het eens, ben benieuwd of je er wat aan hebt.

 

m.vr.gr.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.