• 0

Goed betalingsgedrag volgens belastingdienst.

Beste lezers,

 

Wie heeft er wel eens van deze regel gehoord.

 

leden een goed betalingsgedrag moeten hebben en een verklaring moeten overleggen, niet ouder dan één jaar, waaruit dit gedrag aan de Belastingdienst blijkt;

 

 

Ik wil graag lid worden van een vereniging, die als een van de eisen, bovenstaande regel stelt.

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rick,

 

Nynke heeft zelfs het formulier al aangereikt.. makkelijker kan niet zou ik zeggen.

 

Ik heb deze verklaringen in het verleden regelmatig aangevraagd of gevraagd van leveranciers. Vooral als het om inlenen en uitlenen van personeel gaat word deze verklaring nog wel eens verlangt om het risico ketenaansprakelijkheid voor loonheffing en sociale lasten in te perken.

 

De verklaring word ook nogal eens gevraagd bij aanbestedingen en door overheden om zeker te zijn dat ze zaken doen met bonafide bedrijven die hun rekeningen en belastingen netjes betalen.

 

En ik ken ze inderdaad ook wel van beroeps of brancheverenigingen die zeker willen zijn dat hun leden netjes aan hun verplichtingen voldoen. Soms word het ook opgelost met een verklaring van de accountant dat er geen achterstanden zijn.

 

Kortom geen rare vraag en zeker bij grotere opdrachten/aanbestedingen een regelmatig voorkomend verschijnsel..

 

Link naar reactie
  • 1
Vooral als het om inlenen en uitlenen van personeel gaat word deze verklaring nog wel eens verlangt om het risico ketenaansprakelijkheid voor loonheffing en sociale lasten in te perken.

 

Daar kennen ze bij de Belastingdienst weer een apart formulier voor: Aanvraagformulier Verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid ;)

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Vooral als het om inlenen en uitlenen van personeel gaat word deze verklaring nog wel eens verlangt om het risico ketenaansprakelijkheid voor loonheffing en sociale lasten in te perken.

 

Daar kennen ze bij de Belastingdienst weer een apart formulier voor: Aanvraagformulier Verklaring betalingsgedrag keten- en inlenersaansprakelijkheid ;)

 

Groet, Nynke

 

O ja das waar ook daar is weer een apart formulier voor.. tis al weer een paar jaar geleden dat ik dit soort verklaringen regelmatig voorbij zag komen.. ach ja keus genoeg..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.