• 0

zakelijke kilometervergoeding wat is dan belastingvrij

L.S.

 

Misschien is de vraag al eerder behandeld.

 

Hierbij, zakelijk heb ik in 2008 een groot aantal kilometers in rekening gebracht bij een opdrachtgever a 0,19ct/km.

 

Als dat nu belastingvrij, is het dan terecht dat het bij mijn inkomen wordt opgeteld en dat over het totaalbedrag belasting wordt geheven, of mag dat als belastingvrij geboekt worden.

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle vergoedingen die je vraagt aan een klant behoren tot je omzet en daarmee verhoogd het je winst

Maar omdat je waarschijnlijk naar privé ook 19ct hebt vergoed betaal je per saldo geen inkomstenbelasting over deze omzet.

 

Let er op dat je ook over dit soort vergoedingen btw rekent aan de klant en het dus feitelijk 19ct ex btw is

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat je aan je klant in rekening brengt, staat los van wat je als kosten in aftrek mag brengen. Zoals Roel al opmerkt, is het eerste gewoon onderdeel van je omzet. Het maakt niet uit of je meer of minder in rekening brengt.

 

Vervolgens kun je bij het bepalen van de winst 19ct/km in aftrek brengen voor je zakelijke kilometers, ongeacht of je wel of niet kilometers doorbelast aan de klant, of een bedrag in je uurtarief verwerkt, of alle kosten voor eigen rekening neemt, of wat dan ook.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Maar Rick. Let op dat je genoeg aan je klanten in rek. brengt. Je auto met gereedschap kost al snel €0,40 (auto) + €0,40 (gereedschap) = €0,80 per KM. Of breng je dat apart in rekening?

Bedankt voor je meedenken, Peter.

 

Als ik een offerte uitbreng is daar altijd een bedrag in berekend voor slijtage gereedschap en voor slijtage auto.

Dat specificeer ik niet nader uit naar de klant toe, klant krijgt een geoffreerd bedrag, waar alles in zit.

 

Zoals in de vraag gesteld, heb ik voor een bedrijf heel veel op uurtarief werkzaamheden gedaan, als ZZP'er.

En daarbij werk gedaan in o.a. Lyon, dan rij je al 830 km enkele reis, slaap je twee weken in een hotel en dan weer terug.

Alles incl. de reistijd is voor 100% betaald.

 

Daarbij nog een werk in Sittard, wederom 220 km enkele reis, waarbij ik meerdere malen dagelijks op en neer ben gereden.

 

In deze situatie had ik gedurende een lange periode werkzaamheden, werd per uur betaald en het waren lange afstanden.

 

Bij een gesloten offerte breng ik het op een andere manier in rekening.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.