Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Paul_X2
Binnen afzienbare tijd zal mijn Stamrecht BV worden opgericht met daaronder een werkmaatschappij BV met gedeeld eigenaarschap. Ikzelf ga vanuit de werkmaatschappij veel zakelijke kilometers maken en ga de auto ook privé gebruiken.
Wat is nu de beste optie:
• Om de fiscale druk van de auto niet op de WM te laten drukken (vanwege het gedeeld eigenaarschap waarbij de andere persoon geen gebruik maakt van deze auto) lijkt de beste oplossing de auto binnen de Stamrecht BV aan te schaffen en een km vergoeding te declareren bij de WM. Is dit de juiste aanpak?
• Ik heb begrepen dat naast de 25% bijtelling ook nog eens 12% van deze 25% als BTW moet worden afgedragen. Omdat de auto een niet al te dure occasion zal zijn (ongeveer 15000 euro) vraag ik mij af of het wellicht voordeliger is de auto privé aan te schaffen en een kilometer vergoeding te declareren bij de WM. Behoort dit tot de mogelijkheden?
Gaarne jullie advies en aanvullende tips.
Alvast bedankt.