• 0

Merknaam conflict

Beste HL,

 

Nadat wij ongeveer een jaar geleden onze naam bij de KvK hebben geregistreerd is een maand later een ander bedrijf geregistreerd met dezelfde naam. Onlangs is onze naam geregistreerd als merk in de benelux, we nemen graag stappen tegen de andere partij, maar waar begin je. We hebben uiteraard geen zin in een compleet juridisch proces.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst de vraag: heb je last van de andere partij? Zitten zij in dezelfde branche / regio?

 

Ik zou ze eerst eens opbellen en dit voorleggen, wellicht hebben zij er in het geheel niet aan gedacht een handelsnaamonderzoek te doen en zijn zij bereid op jouw verzoek hun naam te wijzigen.

 

edit: Frans was sneller :)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ongeveer 8 maanden geleden gebeld, met aan de andere kant van de lijn op een gegeven moment opmerkingen als "ik heb rechten gestudeerd". Dan ben ik er uiteraard snel klaar mee.

 

We opereren in een andere markt, maar zij pretenderen wel allés te doen. Daarbij krijgen wij ook vaak facturen en aanvragen voor hun binnen aangezien wij de "mooie" url hebben.

Link naar reactie
  • 0

We opereren in een andere markt, maar zij pretenderen wel allés te doen. Daarbij krijgen wij ook vaak facturen en aanvragen voor hun binnen aangezien wij de "mooie" url hebben.

 

Ga na voor welke productgroepen het merk geregistreerd is en of het een woordmerk is.

 

Dit topic plak ik in de loop van de dag aan het centrale topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Okay. Jullie zijn de agressieve partij en je wil offensief optreden. Hebben zij het uitroepteken als onlosmakelijk deel van de handelsnaam gebruikt? In jullie merkregistatie is die dus wel opgenomen. Zonder dat uitroepteken houd je een gangbaar Engelstalig begrip over. Kan me wel voorstellen dat een jurist dan zegt: 'kom maar op!'

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Mij vallen een paar zaken op. Voor de zoveelste keer schermt iemand met een inschrijving bij de KvK terwijl dat voor een handelsnaam er weinig toe doet. Het gaat om het gebruik van de handelsnaam. Wie is het eerst bekend geworden onder een bepaalde naam en is mogelijke verwarring aantoonbaar? Jullie zitten ook nog in een andere markt. De verwarring komt doordat jullie handelsnaam, naar ik begrijp een algemene Engelse term, de "mooie" URL heeft. Dus zonder tussenstreepje en de com en nl neem ik aan?

 

Een inschrijving van een paar weken oud, duidelijk bedoeld om de ander een hak te zetten, zegt me ook niet zo veel. Als het inderdaad een algemene Engelse term is, met of zonder !, wordt het merk als het goed is geweigerd. Taal is niet te monopoliseren. Ben benieuwd naar de details. Die zijn echt nodig voor een redelijk oordeel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.