• 0

Merknaam conflict

Beste HL,

 

Nadat wij ongeveer een jaar geleden onze naam bij de KvK hebben geregistreerd is een maand later een ander bedrijf geregistreerd met dezelfde naam. Onlangs is onze naam geregistreerd als merk in de benelux, we nemen graag stappen tegen de andere partij, maar waar begin je. We hebben uiteraard geen zin in een compleet juridisch proces.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Allereerst de vraag: heb je last van de andere partij? Zitten zij in dezelfde branche / regio?

 

Ik zou ze eerst eens opbellen en dit voorleggen, wellicht hebben zij er in het geheel niet aan gedacht een handelsnaamonderzoek te doen en zijn zij bereid op jouw verzoek hun naam te wijzigen.

 

edit: Frans was sneller :)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik heb ongeveer 8 maanden geleden gebeld, met aan de andere kant van de lijn op een gegeven moment opmerkingen als "ik heb rechten gestudeerd". Dan ben ik er uiteraard snel klaar mee.

 

We opereren in een andere markt, maar zij pretenderen wel allés te doen. Daarbij krijgen wij ook vaak facturen en aanvragen voor hun binnen aangezien wij de "mooie" url hebben.

Link naar reactie
  • 0

We opereren in een andere markt, maar zij pretenderen wel allés te doen. Daarbij krijgen wij ook vaak facturen en aanvragen voor hun binnen aangezien wij de "mooie" url hebben.

 

Ga na voor welke productgroepen het merk geregistreerd is en of het een woordmerk is.

 

Dit topic plak ik in de loop van de dag aan het centrale topic over merknamen, handelsnamen en domeinnamen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0