Easy-123 verzorgt cursussen over de Adobe Creative Suite, Microsoft Office en algemene computervaardigheden. Voornamelijk in omgeving Eindhoven, maar sinds recent ook ver daarbuiten. Bijna alle cursussen zijn op individuele basis , en vinden plaats waar en wanneer het een deelnemer schikt (onder voorbehoud, mits het in de planning past).
Een (basis)cursus duurt ongeveer 4 uur. In die tijd worden een aantal oefeningen doorlopen, die geprepareerd zijn aan de hand van een inventarisatie (vragenlijst) op de website. Zo sluit de content van de cursus aan bij de behoefte van de gebruiker, en worden zaken die deze niet interessant vindt of al weet overgeslagen. Deze oefeningen, en de oefeningen die andere cursisten doorlopen hebben, zijn een week na de cursus online beschikbaar, met alle tekst, afbeeldingen en uitleg die daarbij hoort.
Achter de schermen van de site draait hiervoor een login omgeving waar deze en andere content op staan. Het begint inmiddels een behoorlijke bibliotheek van tutorials te worden, die ik ook in stukken voor niet-cursisten ga aanbieden in een blogformat (voornamelijk om backlinks/traffic te genereren).
Na inschrijving krijgen deelnemers binnen 24 uur een persoonlijke offerte en een link naar het onderzoek voor inventarisatie.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik ben sinds medio 2010 actief. In den beginne heb ik me voornamelijk gericht op de 50+ markt: senioren en werkzoekenden (huisvesting & particulier) met een verscheidenheid van basiscursussen omtrent computergebruik (online handelen, social networking, browsergebruik, email, MS Office etc). Naarmate ik mijn eigen vaardigheden heb ontwikkeld, heb ik mijn aanbod daarop aangepast en cater nu naar een breed publiek.
Naarmate ik mijn eigen vaardigheden ontwikkel, ga ik nieuwe cursussen aanbieden. Momenteel werk ik hard aan een format voor andere programma's.
Sinds het lanceren van de nieuwe site vorige maand gaat het erg hard. (link) Voornamelijk het leertraject DTP doet het erg goed. De Afgelopen week heb ik in totaal 16 cursussen kunnen boeken: via de oude site in het oude concept had ik er misschien 2 per maand.
De interesse komt voornamelijk uit het MKB, en designers/fotografen die meer willen leren over de Adobe software. Bedrijven die geen € 80,- per uur uit willen geven voor elke flyer die de deur uit moet, managers die personeel meer in Excel willen laten doen, afgestudeerden die bij sollicitaties erachter komen dat ze te weinig technische kennis van de software hebben: Dat soort zaken. Iets wat me blij verast heeft: ik had voornamelijk interesse van particulieren verwacht. maar het gaat me goed af, en ik vind het ontzettend leuk en spannend om te doen.
Marketing gaat momenteel bijna vanzelf. Ik moet cursussen al bijna een week of 2 vooruit gaan plannen. De site wordt hoog gerankt in relevante zoekopdrachten (voornamelijk lokaal, maar dat schikt mij natuurlijk prima), en dat brengt blijkbaar een boel van de juiste mensen mijn kant op.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
- Mensen een betaalbare, persoonlijke leerervaring geven die exact op de behoefte aansluit
- Cursisten de tools, connecties en kennis meegeven om zelfstandig door te groeien in het gebruik van de software
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
De meeste cursusaanbieders werken klassikaal, volgens een strak schema, voor een man of 10. De persoonlijke aanpak van Easy-123 laat mensen op hun eigen niveau gerichter te werk gaan, en helpt mensen doelen te stellen voor wat ze er uiteindelijk mee willen bereiken. Verder tel je voor een basiscursus Photoshop van 1 dag bij de meeste aanbieders al honderden euro's neer: MIjn diensten zijn wat dat betreft erg aantrekkelijk.
Wat ik aanbied kunnen mensen ook via het volgen van tutorials op internet leren, maar dat is niet gestructureerd en je kan niet even stoppen om tekst en uitleg te vragen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- (opbouwende) Kritiek op de website, qua design, techniek en content. (er zijn issues met de navbar in IE7, is bekend en word aan gewerkt)
- Of de informatie op de website voor zich spreekt, duidelijk genoeg is.
- Of het concept omtrent de persoonlijke aanpak voldoende naar voren komt
- Advies voor groei: Ik ben maar 1 man, en kan maar zoveel doen. Hoe ontplooi ik dit project op grotere schaal?
- Advies voor marketing: De website even buiten beschouwing gelaten: Hoe zou jij deze dienst aan de man brengen?
- Feedback over mijn tarieven hoor ik graag.
mocht iemand interesse hebben om me van feedback te voorzien over de login omgeving voor cursisten, hoor ik dat graag. De ondersteuning voor en na de cursussen vind ik erg belangrijk. De feedback van cursisten die het nu gebruiken is vooralsnog positief, maar het oog van een professional ziet meer. Mocht je willen helpen, dan stuur ik je per PM graag de credentials.
Ik zie nu dat het een ellenlang verhaal is geworden: Mijn excuses. Ik heb weinig mensen om me heen die me van dergelijke objectieve kritiek kunnen voorzien en smacht naar een frisse kijk op de zaken.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M. van Weeghel
M. van Weeghel
Omschrijving van je concept:
Easy-123 verzorgt cursussen over de Adobe Creative Suite, Microsoft Office en algemene computervaardigheden. Voornamelijk in omgeving Eindhoven, maar sinds recent ook ver daarbuiten. Bijna alle cursussen zijn op individuele basis , en vinden plaats waar en wanneer het een deelnemer schikt (onder voorbehoud, mits het in de planning past).
Een (basis)cursus duurt ongeveer 4 uur. In die tijd worden een aantal oefeningen doorlopen, die geprepareerd zijn aan de hand van een inventarisatie (vragenlijst) op de website. Zo sluit de content van de cursus aan bij de behoefte van de gebruiker, en worden zaken die deze niet interessant vindt of al weet overgeslagen. Deze oefeningen, en de oefeningen die andere cursisten doorlopen hebben, zijn een week na de cursus online beschikbaar, met alle tekst, afbeeldingen en uitleg die daarbij hoort.
Achter de schermen van de site draait hiervoor een login omgeving waar deze en andere content op staan. Het begint inmiddels een behoorlijke bibliotheek van tutorials te worden, die ik ook in stukken voor niet-cursisten ga aanbieden in een blogformat (voornamelijk om backlinks/traffic te genereren).
Na inschrijving krijgen deelnemers binnen 24 uur een persoonlijke offerte en een link naar het onderzoek voor inventarisatie.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik ben sinds medio 2010 actief. In den beginne heb ik me voornamelijk gericht op de 50+ markt: senioren en werkzoekenden (huisvesting & particulier) met een verscheidenheid van basiscursussen omtrent computergebruik (online handelen, social networking, browsergebruik, email, MS Office etc). Naarmate ik mijn eigen vaardigheden heb ontwikkeld, heb ik mijn aanbod daarop aangepast en cater nu naar een breed publiek.
Naarmate ik mijn eigen vaardigheden ontwikkel, ga ik nieuwe cursussen aanbieden. Momenteel werk ik hard aan een format voor andere programma's.
Sinds het lanceren van de nieuwe site vorige maand gaat het erg hard. (link) Voornamelijk het leertraject DTP doet het erg goed. De Afgelopen week heb ik in totaal 16 cursussen kunnen boeken: via de oude site in het oude concept had ik er misschien 2 per maand.
De interesse komt voornamelijk uit het MKB, en designers/fotografen die meer willen leren over de Adobe software. Bedrijven die geen € 80,- per uur uit willen geven voor elke flyer die de deur uit moet, managers die personeel meer in Excel willen laten doen, afgestudeerden die bij sollicitaties erachter komen dat ze te weinig technische kennis van de software hebben: Dat soort zaken. Iets wat me blij verast heeft: ik had voornamelijk interesse van particulieren verwacht. maar het gaat me goed af, en ik vind het ontzettend leuk en spannend om te doen.
Marketing gaat momenteel bijna vanzelf. Ik moet cursussen al bijna een week of 2 vooruit gaan plannen. De site wordt hoog gerankt in relevante zoekopdrachten (voornamelijk lokaal, maar dat schikt mij natuurlijk prima), en dat brengt blijkbaar een boel van de juiste mensen mijn kant op.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
- Mensen een betaalbare, persoonlijke leerervaring geven die exact op de behoefte aansluit
- Cursisten de tools, connecties en kennis meegeven om zelfstandig door te groeien in het gebruik van de software
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
De meeste cursusaanbieders werken klassikaal, volgens een strak schema, voor een man of 10. De persoonlijke aanpak van Easy-123 laat mensen op hun eigen niveau gerichter te werk gaan, en helpt mensen doelen te stellen voor wat ze er uiteindelijk mee willen bereiken. Verder tel je voor een basiscursus Photoshop van 1 dag bij de meeste aanbieders al honderden euro's neer: MIjn diensten zijn wat dat betreft erg aantrekkelijk.
Wat ik aanbied kunnen mensen ook via het volgen van tutorials op internet leren, maar dat is niet gestructureerd en je kan niet even stoppen om tekst en uitleg te vragen.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
- (opbouwende) Kritiek op de website, qua design, techniek en content. (er zijn issues met de navbar in IE7, is bekend en word aan gewerkt)
- Of de informatie op de website voor zich spreekt, duidelijk genoeg is.
- Of het concept omtrent de persoonlijke aanpak voldoende naar voren komt
- Advies voor groei: Ik ben maar 1 man, en kan maar zoveel doen. Hoe ontplooi ik dit project op grotere schaal?
- Advies voor marketing: De website even buiten beschouwing gelaten: Hoe zou jij deze dienst aan de man brengen?
- Feedback over mijn tarieven hoor ik graag.
mocht iemand interesse hebben om me van feedback te voorzien over de login omgeving voor cursisten, hoor ik dat graag. De ondersteuning voor en na de cursussen vind ik erg belangrijk. De feedback van cursisten die het nu gebruiken is vooralsnog positief, maar het oog van een professional ziet meer. Mocht je willen helpen, dan stuur ik je per PM graag de credentials.
Ik zie nu dat het een ellenlang verhaal is geworden: Mijn excuses. Ik heb weinig mensen om me heen die me van dergelijke objectieve kritiek kunnen voorzien en smacht naar een frisse kijk op de zaken.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33322-feedback-op-concept-en-website/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag