Jump to content

M. van Weeghel

Junior
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Gen. van Dedemlaan 146, Eindhoven, 5623Gj, Netherlands
  • First name
    Martijn
  • Last name
    van Weeghel
  • Company or organization name
    Easy-123
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Eindhoven
  • Phone number
    040-8429615
  • Branch
    Toerisme
  • Branch 2
    Innovatie & concepten
  • Branch 3
    Personeel & opleidingen
  • Website address
  1. De site er prima uit. Toch zou ik de informatie onderaan de homepage (uitgelichte diensten, links, etc) in een nette footer organiseren. Dat zou er wat mooier uitzien, en dan komt deze informatie ook op al je pagina's terug.
  2. Een goed theme begint bij een goede en flexibele admin. Er zijn veel premium themes waar je via de admin panels volledige controle hebt over lettertypes, layout en vormgeving zonder in de CSS te hoeven duiken. Dat is het eerste waar ik naar kijk wanneer ik aan de slag ga met een nieuw theme. Als het even kan, probeer dan voor aanschaf inzicht te krijgen in de opties die je achter de schermen tot je beschikking zult hebben.
  3. Het is naar mijn idee stukken makkelijker om een goedkoop hostingpakket uit te zoeken, een Wordpress installatie erop te draaien en een geschikt premium theme erbij zoeken dat de functionaliteiten heeft die je zoekt. Dat zal je op termijn stukken minder kosten dan een gehuurde site, je hoeft niets uit te besteden (Wordpress met een webshopmodule als Jigoshop is erg makkelijk te leren) en veel templates zijn vele malen functioneler en meer flexibel dan geslicede meuk vanuit een PSD-template. Kijk eens naar de e-Commerce templates op Themeforest.net.
  4. Heb je helemaal gelijk in. Al is de licentie voor zakelijk gebruik voor slechts enkele systemen niet erg duur.
  5. Ik heb een Samsung Galaxy S+. Zo groot en onhandig vind ik hem niet. Nieuw gekocht via Marktplaats. Ik zit tegenwoordig meer bij klanten dan op kantoor, en vind het inmiddels onmisbaar om op elk moment toegang te hebben tot e-mail. Het werkt heerlijk, het synchroniseert automatisch met mail en agenda items op de PC en in een verdwaald moment kan ik even het nieuws lezen. Ook vind ik de geïntegreerde Twitter, Facebook en Google apps erg handig. Vorige week viel in eens de Tomtom uit, en kon ik dankzij m'n telefoon toch nog de weg vinden. Life saver! Ik zeg doen.
  6. Beste Michel, Hartelijk dank voor je stevige feedback. Je brengt een aantal goede punten naar voren, waar ik zeker mee verder kan. De bedrijfsnaam ben ik wel tevreden over, al zegt het men op het eerste gezicht natuurlijk weinig. Klanten zal het verbindingsstreepje me niet kosten naar mijn idee, gezien bijna alle klanten via organische zoekresultaten bij me terecht komen. En ook zonder verbindingsstreepje sta ik bovenaan op Google. Maar wellicht is dat niet wat je bedoelt. Qua webdesign heb ik zelf inderdaad nog een boel te leren. Maar wat ik mensen wel kan bijbrengen is hoe de algemene structuur van een eenvoudige website in elkaar zit: hoe een pagina is opgebouwd uit een head, een body met daarin een structuur voor content, etc... Ik heb niet de illusie iemand binnen 2 dagen een professioneel webdesigner te kunnen maken, maar ik kan iemand wel de basis meegeven. Wellicht is dat niet duidelijk uit de content: Daar kan ik dan wat duidelijker over zijn. Het is voor de beginnende hobbyist, niet voor de professional. Maar je hebt volkomen gelijk wanneer je zegt dat ik zelf nog een boel op kan steken. De afbeeldingen waar je naar verwijst (muis, Firefox logo, etc) zijn overblijfselen van de oude site, en passen inderdaad niet bij het huidige totaalplaatje. Ik zal wanneer ik er tijd voor heb iets nieuws ontwerpen dat wat vanzelfsprekender is. Tot die tijd volstaat het wel. Uit de indexpagina kan men naar mijn idee toch vrij vlot opmaken wat ik aanbied: Het staat in de eerste zin van de content. De spelfouten en dergelijke ga ik zeker (laten) nakijken. Kan echt niet. John, ook bedankt voor jouw feedback daarover. De tegenstrijdigheid op pagina computer.html is het resultaat van het slordig gebruik van templates, en heb ik inmiddels verbeterd. Nogmaals hartelijk dank voor de feedback: Dit is voor mij vele malen beter en handiger dan de schouderklopjes en ander commentaar dat ik tot nu toe gehad heb.
  7. Omschrijving van je concept: Easy-123 verzorgt cursussen over de Adobe Creative Suite, Microsoft Office en algemene computervaardigheden. Voornamelijk in omgeving Eindhoven, maar sinds recent ook ver daarbuiten. Bijna alle cursussen zijn op individuele basis , en vinden plaats waar en wanneer het een deelnemer schikt (onder voorbehoud, mits het in de planning past). Een (basis)cursus duurt ongeveer 4 uur. In die tijd worden een aantal oefeningen doorlopen, die geprepareerd zijn aan de hand van een inventarisatie (vragenlijst) op de website. Zo sluit de content van de cursus aan bij de behoefte van de gebruiker, en worden zaken die deze niet interessant vindt of al weet overgeslagen. Deze oefeningen, en de oefeningen die andere cursisten doorlopen hebben, zijn een week na de cursus online beschikbaar, met alle tekst, afbeeldingen en uitleg die daarbij hoort. Achter de schermen van de site draait hiervoor een login omgeving waar deze en andere content op staan. Het begint inmiddels een behoorlijke bibliotheek van tutorials te worden, die ik ook in stukken voor niet-cursisten ga aanbieden in een blogformat (voornamelijk om backlinks/traffic te genereren). Na inschrijving krijgen deelnemers binnen 24 uur een persoonlijke offerte en een link naar het onderzoek voor inventarisatie. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: Ik ben sinds medio 2010 actief. In den beginne heb ik me voornamelijk gericht op de 50+ markt: senioren en werkzoekenden (huisvesting & particulier) met een verscheidenheid van basiscursussen omtrent computergebruik (online handelen, social networking, browsergebruik, email, MS Office etc). Naarmate ik mijn eigen vaardigheden heb ontwikkeld, heb ik mijn aanbod daarop aangepast en cater nu naar een breed publiek. Naarmate ik mijn eigen vaardigheden ontwikkel, ga ik nieuwe cursussen aanbieden. Momenteel werk ik hard aan een format voor andere programma's. Sinds het lanceren van de nieuwe site vorige maand gaat het erg hard. (link) Voornamelijk het leertraject DTP doet het erg goed. De Afgelopen week heb ik in totaal 16 cursussen kunnen boeken: via de oude site in het oude concept had ik er misschien 2 per maand. De interesse komt voornamelijk uit het MKB, en designers/fotografen die meer willen leren over de Adobe software. Bedrijven die geen € 80,- per uur uit willen geven voor elke flyer die de deur uit moet, managers die personeel meer in Excel willen laten doen, afgestudeerden die bij sollicitaties erachter komen dat ze te weinig technische kennis van de software hebben: Dat soort zaken. Iets wat me blij verast heeft: ik had voornamelijk interesse van particulieren verwacht. maar het gaat me goed af, en ik vind het ontzettend leuk en spannend om te doen. Marketing gaat momenteel bijna vanzelf. Ik moet cursussen al bijna een week of 2 vooruit gaan plannen. De site wordt hoog gerankt in relevante zoekopdrachten (voornamelijk lokaal, maar dat schikt mij natuurlijk prima), en dat brengt blijkbaar een boel van de juiste mensen mijn kant op. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: - Mensen een betaalbare, persoonlijke leerervaring geven die exact op de behoefte aansluit - Cursisten de tools, connecties en kennis meegeven om zelfstandig door te groeien in het gebruik van de software Hoe is dit anders dan bestaande concepten: De meeste cursusaanbieders werken klassikaal, volgens een strak schema, voor een man of 10. De persoonlijke aanpak van Easy-123 laat mensen op hun eigen niveau gerichter te werk gaan, en helpt mensen doelen te stellen voor wat ze er uiteindelijk mee willen bereiken. Verder tel je voor een basiscursus Photoshop van 1 dag bij de meeste aanbieders al honderden euro's neer: MIjn diensten zijn wat dat betreft erg aantrekkelijk. Wat ik aanbied kunnen mensen ook via het volgen van tutorials op internet leren, maar dat is niet gestructureerd en je kan niet even stoppen om tekst en uitleg te vragen. Wat voor feedback hoop je te krijgen: - (opbouwende) Kritiek op de website, qua design, techniek en content. (er zijn issues met de navbar in IE7, is bekend en word aan gewerkt) - Of de informatie op de website voor zich spreekt, duidelijk genoeg is. - Of het concept omtrent de persoonlijke aanpak voldoende naar voren komt - Advies voor groei: Ik ben maar 1 man, en kan maar zoveel doen. Hoe ontplooi ik dit project op grotere schaal? - Advies voor marketing: De website even buiten beschouwing gelaten: Hoe zou jij deze dienst aan de man brengen? - Feedback over mijn tarieven hoor ik graag. mocht iemand interesse hebben om me van feedback te voorzien over de login omgeving voor cursisten, hoor ik dat graag. De ondersteuning voor en na de cursussen vind ik erg belangrijk. De feedback van cursisten die het nu gebruiken is vooralsnog positief, maar het oog van een professional ziet meer. Mocht je willen helpen, dan stuur ik je per PM graag de credentials. Ik zie nu dat het een ellenlang verhaal is geworden: Mijn excuses. Ik heb weinig mensen om me heen die me van dergelijke objectieve kritiek kunnen voorzien en smacht naar een frisse kijk op de zaken.
  8. Bedankt voor je toelichting. De site staat in m'n bookmarks!
  9. In concept lijkt het me erg handig. Maar er zijn voor mij persoonlijk een aantal struikelblokken om zoiets te gaan gebruiken: - Het lijkt me alleen nuttig als de andere persoon het ook gebruikt, of als deze in ieder geval weet wat het is. Als dat niet het geval is, sta je eerst uitleg te geven over hoe je businesscard werkt. Awkward. - Er zijn (voor zover ik kan zien) extra handelingen aan verbonden, zoals het installeren van third party software. Het is niet instap-klaar. Wellicht een eigen app ontwikkelen in een later stadium? - Het scannen van een QR code (telefoon pakken, software opstarten, scannen, opslaan, etc) duurt (een stuk) langer dan het overhandigen van je eigen kaartje. De vraag is dan of de meerwaarde van het integreren van alle gegevens in een profiel handig genoeg is om een aankoop te rechtvaardigen. - Het uitwisselen van kaartjes is een gebruik met een daaraan verbonden etiquette, en ik vraag me af in hoeverre dit concept daarin vervlochten kan raken. Ik zou verder graag een simpele illustratie van het volledige proces van het scannen, gegevens ophalen, etc op de website zien, waardoor de werking in een oogopslag duidelijk is. 1: Installeer software 2: scan QR code 3: etc.
  10. Ik heb geen ervaring met het verzenden van dergelijke mailings, maar aan het bedrijf gerichte post word meestal in ieder geval gelezen. Als het enigszins relevant is, sla ik het op. Wellicht als je de juiste bedrijven benaderd, dat je een goede respons krijgt.
  11. Enkele zaken die me te binnen schieten: - Natuurparken/pretparken die een tour in vogelvlucht door hun attracties zouden behoeven - Sportevementen en concerten die een bird's eye view zouden kunnen gebruiken - Paintballparken die als 'perk' UAV coverage in kunnen zetten tijdens matches (a la Modern Warfare) - Brandweer en andere hulpdiensten
  12. Je hebt helemaal gelijk: het is ook maar net wat je aanspreekt. Maar wat ik zei gaat uiteraard nog wel op voor de oudere versies van IE, die jammer genoeg vooral in het bedrijfsleven nog vaak gebruikt worden. Dan zijn de webkit browsers toch een beter alternatief.
  13. Je hebt al een tijdje geen andere browser bekeken, he? FF en IE hebben dat ook zo'n beetje allemaal... ;) Ik heb het meer over de uitvoering van de functies dan over de functies zelf. In beide door jou genoemde browsers moet je bijvoorbeeld bij het intypen van een URL een extra handeling verrichten door met de pijltjestoetsen of muis naar beneden te navigeren naar het gewenste adres, terwijl je in Chrome alleen op enter hoeft te drukken. Verder zoekt Chrome met Google tijdens het intypen van de URL al naar relevante resultaten. IE opent links nog altijd standaard in nieuwe vensters. En de ondersteuning van nieuwe ontwikkelingen loopt bij IE altijd achter op de rest. Dat zie je met de opmars van HTML5 en CSS3 nu meer dan ooit. Het zijn de kleine dingen in het gebruikersgemak die bepalend zijn voor mij, en persoonlijk vind ik van de huidige aanbieders Chrome het fijnste werken. Met Firefox als tweede keus.
  14. Vanmorgen in de mail: Mijn eerste grote klant, waar ik ontzettend zenuwachtig binnenkwam en onzeker de eerste drie cursussen door heb gestameld, geeft me hoge cijfers in het tevredenheidsonderzoek en wil een offerte voor een vervolgtraject. YES.
  15. Ikzelf gebruik Teamviewer. Ik werk vaak vanaf andere locaties, en gebruik dit programma om in te loggen op mijn andere systemen op kantoor en thuis. Als Teamviewer op alle systemen van je werknemers is geïnstalleerd, kunnen zij met de juiste credentials op afstand verbinding maken met een systeem op kantoor om bestanden op te halen. Makkelijk, veilig en gratis.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept