Nu ben ik met mensen in contact gekomen die al langer ondernemen en in verschillende bv's participeren.
Hun hebben sinds kort een nieuwe bv opgezet waarbij ik de mogelijkheid krijg om 50% van de aandelen over te nemen.
Dat is nu interessant omdat deze bv nog maar net gestart is. Vanuit mijn eenmanszaak ga ik daar ook bepaalde actoviteiten van inbrengen. Ik kan daar waarschijnlijk zo de aandelen mee kopen of krijg nog tegoed.
Hun hebben al veel ervaring binnen bv's maar voor mij is het nieuw.
Graag zou ik willen weten of er juridisch naar gekeken moet worden en wat dan belangrijke dingen zijn die ik zeker niet moet vergeten.
Ook wordt er, naast een oprichtingsakte, een managementovereenkomst gemaakt.
Maar tot waar zet je welke afspraken daarin?
Het is nog een vrij globale vraag maar door jullie reacties kan ik misschien specifieker zijn.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Meta
Meta
Hallo,
Al een tijdje heb ik een eenmanszaak.
Nu ben ik met mensen in contact gekomen die al langer ondernemen en in verschillende bv's participeren.
Hun hebben sinds kort een nieuwe bv opgezet waarbij ik de mogelijkheid krijg om 50% van de aandelen over te nemen.
Dat is nu interessant omdat deze bv nog maar net gestart is. Vanuit mijn eenmanszaak ga ik daar ook bepaalde actoviteiten van inbrengen. Ik kan daar waarschijnlijk zo de aandelen mee kopen of krijg nog tegoed.
Hun hebben al veel ervaring binnen bv's maar voor mij is het nieuw.
Graag zou ik willen weten of er juridisch naar gekeken moet worden en wat dan belangrijke dingen zijn die ik zeker niet moet vergeten.
Ook wordt er, naast een oprichtingsakte, een managementovereenkomst gemaakt.
Maar tot waar zet je welke afspraken daarin?
Het is nog een vrij globale vraag maar door jullie reacties kan ik misschien specifieker zijn.
Bedankt!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33417-vanuit-eenmanszaak-aandelen-bv-overnemen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag