Geplaatst: 14 september 201113 j nmeen 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Hallo, Ik wil graag een webwinkel opzetten, maar zit nog met een aantal problemen. Als eerste zal ik iets vertellen over deze webwinkel: -het gaat om goedkope producten die ik inkoop via ebay (max 4 euro ongeveer) -Ik heb al een hele voorraad van deze producten gekocht (prive) Nu wil ik mij graag inschrijven bij de KVK, maar ik zit nog met een probleem, namelijk: -Bij de inkoop vanuit ebay krijg ik geen factuur. Is het mogelijk om te verkopen zonder inkoop? of gaat de BD daar niet mee accoord? Ik kan dan de inkoopkosten niet aftrekken, maar dat is (nog)geen probleem, want: -Er hoeft pas bel betaalf te worden vanaf een bepaald winstbedrag? -Ik ben van plan om een investering te doen zodat de winst zowiezo negatief uitvalt (een pc voor een webwinkel is toch normaal) Eventueel zou ik ook een deel in kunnen kopen bij een bedrijf uit NL, en dan een deel uit mijn prive collectie. Of zal dit opvallen? Ik hoop dat iemand mij kan helpen...
Geplaatst: 14 september 201113 j Jeroen Bakker 9.9k berichten 8 Trofeeën 462 Reputatie Kun je hier wellicht iets mee nmeen?
Geplaatst: 14 september 201113 j nmeen 2 berichten 0 Trofeeën 0 Reputatie Auteur Ik had ze allemaal al doorgelezen, maar neregens het antwoord kunnen vinden dat ik zocht. 1 van de belangrijkste punten was namelijk mijn vraag of ik ook kan verkopen zonder inkoop?
Geplaatst: 14 september 201113 j ronaldinho 3.8k berichten 8 Trofeeën 296 Reputatie Maar je hebt toch inkoop? En al in het eerste resultaat van de zoekopdracht die Jeroen geeft staat hoe je het ontbreken van de factuur op kunt lossen. Alleen eventueel betaalde btw aftrekken wordt wat lastig. Als je echter van particulieren hebt gekocht, kun je wellicht nog wat met de margeregeling. Ook zo'n mooie term om even op te zoeken. Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".
Geplaatst: 14 september 201113 j 4711 4.7k berichten 1 Solutions 8 Trofeeën 165 Reputatie Je moet niet zo schimmig denken: “of gaat de BD daar niet mee accoord?” Als je verkoopt, dan moet je dat verantwoorden. Da’s de wet. En de goederen komen toch niet uit de lucht vallen. “Of zal dit opvallen?” Weer zo’n schimmige gedachte. Als je privé allerlei inkopen gedaan hebt (en dat heb je kennelijk) en je gaat een bedrijf(je) beginnen met als activiteit dit te verkopen, dan worden de ingekochte goederen gewoon bij je onderneming geteld (dat heet formeel dat je de goederen ‘inbrengt’). Dus zaak is om te proberen te bepalen hoeveel de ingekochte spullen gekost hebben op het moment dat je begint met je ‘zaak’. En uiteraard zo veel mogelijk de papieren/bankafschriften etc behorende tot de inkopen te bewaren zo dat je kan laten zien dat de goederen (je voorraad dus) X euries waard waren (inkoopwaarde!) op het moment dat je gaat beginnen (je in gaat schrijven bij de KvK, zou je kunnen zeggen voor het gemak). vakantiereizen
nmeen
Hallo,
Ik wil graag een webwinkel opzetten, maar zit nog met een aantal problemen.
Als eerste zal ik iets vertellen over deze webwinkel:
-het gaat om goedkope producten die ik inkoop via ebay (max 4 euro ongeveer)
-Ik heb al een hele voorraad van deze producten gekocht (prive)
Nu wil ik mij graag inschrijven bij de KVK, maar ik zit nog met een probleem, namelijk:
-Bij de inkoop vanuit ebay krijg ik geen factuur.
Is het mogelijk om te verkopen zonder inkoop? of gaat de BD daar niet mee accoord?
Ik kan dan de inkoopkosten niet aftrekken, maar dat is (nog)geen probleem, want:
-Er hoeft pas bel betaalf te worden vanaf een bepaald winstbedrag?
-Ik ben van plan om een investering te doen zodat de winst zowiezo negatief uitvalt (een pc voor een webwinkel is toch normaal)
Eventueel zou ik ook een deel in kunnen kopen bij een bedrijf uit NL, en dan een deel uit mijn prive collectie.
Of zal dit opvallen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen...