Ik tweemaal een schriftelijke bevestiging gehad van een betaling die ik heb gedaan per fax van mijn advocaat. Nu wil zij bewijs zien door middel van een bankafschrift dat ik die betaling heb gedaan. Is de bevestiging van betaling op fax van de tegenpartij voldoende om aan te tonen dat een betaling is gedaan, aangezien ze nu een incassobureau wil inschakelen ? Ik heb namelijk geen zin om mijn hele administatie door te nemen.

www.gnomic.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3346-schriftelijk-bevestiging-betaling/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Vorig jaar heb ik een aantal maal aan mijn inmiddels ex advocaat gevraagd om een overzicht te sturen van openstaande en betaalde posten. Tot twee keer toe werd per fax bevestigd dat de factuur waar het nu om draaid al betaald is. Zij zegt namelijk dat de factuur nimmer betaald is en wil nu een bankafschrift of iets dergelijks zien. Mij gaat het er nu om of dit afdoende bewijs is dat de factuur betaald is, aangezien ik geen zin heb om mijn hele administratie door te nemen

Hoop dat je het zo snapt

www.gnomic.nl

• 0

Heb je de advocaat de fax al laten zien? Probeer dat eerst eens, maar verder zie ik niet zo in wat er zo moeilijk is om een bankafschrift te voorschijn te toveren. Je hebt al een fax waarin het bevestigd is, dus je weet ook rond welke periode jij betaald hebt en dan is het toch eenvoudig terugzoeken. Even kopietje maken en je bent van het gezeur af.

Ik zou die kleine moeite nemen om er van af te zijn.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

• 0

Als de betaling op een andere wijze is gedaan dan via de bank of giro dan is wellicht lastig om van de betaling ander bewijs te leveren dan de betalingsbevestiging die de ex-advocaat heeft gezonden. Heb je wel betaald via bank of giro dan zou ik je adviseren om het gevraagde stuk te leveren, al is het alleen maar om van het gezeur af te zijn.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar